سفير روسيه در اتحاديه اروپا گفت طرح پيشنهادي روسيه باعث نجات باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ "ولاديمير چيزوف" در گفتگوي زنده با اين شبکه تلويزيوني  از بروکسل گفت: طرحي که روسيه ارائه کرده است اکنون نه تنها براي جان کري وزير امور خارجه آمريکا تشريح شد، بلکه براي جامعه بين المللي هم تشريح و علني شده است. در اين طرح پيش بيني شده است که ذخاير تسليحات شيميايي سوريه تحت نظارت بين المللي باشد. اين طرح همچنين موضوع الحاق جمهوري عربي سوريه به معاهده منع بکارگيري تسليحات شيميايي را مد نظر قرار داده است.

سفير روسيه در اتحاديه اروپا گفت: هدف نهايي اين است که اين تسليحات نابود شوند اينکه دقيقا در چه مکاني اين تسليحات نابود خواهند شد موضوعي ثانوي است اما طرح اوليه اين است که ذخاير کنوني تسليحات شيميايي سوريه در قلمرو سرزميني اين کشور تحت نظارت بين المللي قرار گيرند.

"ولاديمير چيزوف" تصريح کرد: فکر نمي کنم کسي در دنيا تصور کند که اين کار آسان باشد اما اجراي اين طرح مستلزم عزم و اراده سياسي و توافق کليه طرف هاي دخيل است. چيزي که من شخصا نگرانش هستم  اقدام  نيروهاي مخالف است. جمله معروفي است که مي گويد موفقيت پدرهاي زيادي دارد اما شکست يتيم است( هيچ کس مسئوليت آن را نمي پذيرد).

اين مقام روسي در واکنش به امانپور که گفته بود مطرح شدن چنين پيشنهادي ناشي از جدي شدن احتمال اقدام نظامي در سوريه بود گفت: هرکس مي تواند در اين خصوص ديدگاه خود را داشته باشد اما موضع من در اين خصوص همان موضع قبلي است.بسياري از مردم در کشور من و نيز در اتحاديه اروپا فکر مي کنند که رئيس جمهور پوتين و لاوروف به کمک و نجات رئيس جمهور اوباما آمده اند تا اينکه به نجات بشار اسد آمده باشند چون اوباما با يک شکست احتمالي در کنگره آمريکا روبرو است. در اينجا اين پرسش مطرح نيست که چه کسي چه کسي را نجات مي دهد بلکه موضوع اين است که يک توافق سياسي بدست آيد.

وي افزود: من بر اين باورم که احتمال پيشرفت در راه حل سياسي وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار