استرس عامل اصلي ريزش مو در زنان است

عامل ريزش مو در زنان و مردان متفاوت است که در زنان با بررسي‌هاي آزمايشگاهي و تجويز دارو ريزش مو درمان مي شود.

دکتر محمد گلشني، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص علل ريزيش مو در مردان و زنان اظهار داشت: اصولا 90 درصد ريزيش موها در مردان ارثي است که نياز به سپري کردن مراحل آزمايشگاهي و بررسي ندارد اما در خانم‌ها عوامل متعددي موجب ريزش مو مي‌شود که شايعترين آن مي‌توان استرس باشد.

وي افزود: استرس زايمان، سرما خوردگي، تب شديد، اسهال و انواع استرس‌هاي روحي بعد از يکي دو  ماه موجب ريزيش مو در خانم ها مي‌شود که با مراجعه به پزشک متخصص و ريشه‌يابي درمان مي‌شود.

وي اختلالات هورموني را عامل ديگري در ريزش موي زنان دانست و بيان داشت: کم کاري يا پرکاري غده تيروئيد، بيماري‌هاي روماتيسمي و اختلالات هورموني در ريزش موي خانم‌ها موثر هستند.

وي همچنين به فقر آهن و روي که در اثر تغذيه نامناسب در خانم‌ها ايجاد مي‌شود گفت: فقر آهن و کمبود روي در زناني که رژيم‌هاي غذايي نامناسب دارند به مراتب بيشتر بوده و ريزش مو در اين زنان بيشتر است.

وي با اشاره به اينکه ريزش موي ارثي در زنان به مراتب کمتر از مردان مشاهده مي‌شود خاطر نشان کرد: در زنان خط رويش مو حفظ مي‌شود و دچار يک نوع کم پشتي شده اما هيچ گاه مانند مردان دچار طاسي نمي‌شوند.

به گفته دکتر گلشني براي درمان و  جلوگيري از ريزش مو بايد به پزشک متخصص مراجعه کرد تا پس از ريشه‌يابي و طي مراحل آزمايشگاهي نسبت به درمان اقدام شود./ح

برچسب ها: استرس ، ریزش مو ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار