افرادی که احساس فقر آهن می کنند نباید به طور خود سرانه از قرص و شربت آهن استفاده کنند چرا که آهن زیاد در بدن موجب نقص ایمنی بدن می شود

میترا زارتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از افراد زمانی که احساس فقر آهن می کنند بدون اینکه از پزشک مشورتی  بگیرند از مکمل های حاوی آهن استفاده می کنند و تصور می کنند که این امر برای بدنشان مفید است چرا که این امر باعث بروز بسیاری از مشکلات می شود.

وی افزود:  استفاده بیش از حد از قرص آهن باعث ایجاد نقص سیستم ایمنی بدن می شود و احتمال عفونت را نیز  در بدن افزایش  می دهد. 

وی در ادامه گفت:  والدینی که به فرزندان خود بیش از حد قرص  آهن  و شربت آهن می دهند احتمال بروز بیماری هایی همچون سرما خوردگی، عفونت های دستگاه  تنفسی و عفونت های گوارشی در آن ها بیشتر می شود.

 وی خاطر نشان کرد:  مصرف زیاد آهن،  باعث می شود رادیکال های  آزاد در بدن افزایش یابند که در نهایت موجب سرطانی شدن سلول ها می شود .

وی عنوان کرد: افزایش لخته شدن در عروق رادیکال  آزاد ارتباط مستقیمی دارد که باعث سکته های قلبی و مغزی می شود.

 وی اذعان داشت: مکمل های مولتی ویتامینی که وجود دارند برای سنین خاص کاربرد دارد که بایستی تنها با تجویز پزشک معالجم استفاده شود.

 وی در خاتمه گفت: مصرف هر یک از مکمل ها بایستی با مشورت از پزشک استفاده شود که در این صورت مشکلی برای فرد پدیدار نمی شود./ح

برچسب ها: نقص ایمنی ، قرص آهن ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار