رئیس اداره سلامت ، خانواده جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از پنج برنامه مشخص برای سال تحصیلی جدید در جهت سلامت دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر سنگی، رئیس اداره سلامت ، خانواده جمعیت و مدارس وزارت بهداشت امروز 20 شهریور در نشست خبری آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مدارس مروج سلامت نقش مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان دارند به طوری که از 20 هزار مدرسه مروج سلامت موجود در کشور 625 مدرسه 5 ستاره شدند که 10 درصد مدارس کل کشور را به خود اختصاص  می دهند.  
 
وی ادامه داد طی بررسی های ما در وزارت بهداشت دستور العمل های مدارس مروج سلامت احتیاج به بازنگری داشته برای سال تحصیلی جدید بازنگری های لازم انجام شده که این بازنگری ها با رویکرد ارتقای کیفی و کمی مدارس صورت گرفته  است. 
 
سنگی در ادامه به 5 برنامه مشخص برای سال جاری اشاره و اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی مدارس مروج، آموزش مربیان در زمینه خود مراقبتی، تهیه محتوای آموزشی برای بهداشت کاران مدارس ابتدایی، تهیه محتوای آموزشی برای والدین با رویکرد سبک زندگی سالم و معاینه دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی از جمله این برنامه ها است.  
 
*استفاده 40درصد دانش آموزان از کوله پشتی های غیر استاندارد 
وی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی مورد معاینه قرار گرفتند عنوان کرد: بحث تهیه اقلامی همچون نوشت افزار، کیف و کفش در این روزها جزء اولویت های خرید خانواده ها قرارگرفته است.  
 
یکی از این اقلام کوله پشتی های مدرسه است که طبق آمار 40 درصد دانش آموزان از کوله پشتی های غیر استاندارد استفاده می کنند که به همین دلیل مبتلا به درجاتی از دردهای گردن و کمر به صورت گذرا هستند.  
 
*ویژگی های کوله پشتی و کفش مناسب دانش آموزان  
 
وی در خصوص ویژگیهای یک کوله پشتی استاندارد تصریح کرد: یک کوله پشتی استاندارد عمدتا باید چرمی یا برزنتی باشد اندازه متناسب با جسه دانش آموز باشد، به طور طبیعی بعد از آویزان کردن 3 سانتی متر بالاتر از کمر دانش آموز باشد و تسمه آن سه تا5 سانتی متر ضخامت داشته باشد.  
 
سنگی در خصوص کفش مناسب برای دانش آموزان نیز اظهار کرد: کفش مناسب باید حداقل دارای 2 سانت پاشنه باشد که لژ آن تا نوک انگشتان ادامه داشته باشد و کفش بزرگ یا تنگ نباشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار