فعالان سازمانهاي سياسي و اجتماعي در آرژانتين عليه حمله به سوريه در برابر سفارت آمريکا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ خيابانهاي محله پالرموي بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين مملو از تظاهرکنندگان ضد امپرياليسم شده است که در برابر سفارت آمريکا عليه تصميم واشنگتن براي حمله به سوريه تظاهرات کردند. 

يک تظاهرکننده گفت بسياري از سياستمداراني غربي دستشان به خون مردم آلوده است. اکنون نيز آمريکا بر طبل جنگ عليه سوريه مي کوبد. حتي ترکيه نيز به شورشيان سوريه براي جنگ با دولت بشار اسد و کشتار مردم اين کشور کمک مالي و تسليحاتي مي کند.

يک تظاهرکننده ديگر گفت سوريه دولتي ضد امپرياليستي دارد که نمي خواهد در برابر خواسته ها و منافع آمريکا زانو بزند. لازم است مردم در سراسر جهان براي صلح در سوريه راهپيمايي کنند. ما مخالف واشنگتن هستيم که خونريز و تشنه به خون مردم است و همين واشنگتن بود که از همه رژيمهاي ديکتاتوري آمريکاي لاتين حمايت کرده است. واشنگتن هميشه پشت همه توطئه ها و جنگهاي جهان بوده است.  

بر خلاف حمله به عراق که به بهانه دروغين وجود تسليحات کشتار جمعي در اين کشور انجام شد، اين بار تظاهرات مردم جهان عليه حمله به سوريه تا حدودي توانسته است نظر دولت آمريکا را در حمله به سوريه تضعيف کند. 

يک تظاهرکننده گفت جهان در حال تغيير است و آمريکا به تدريج سلطه خود را در جهان از دست مي دهد. سوريه به درسي بزرگ براي آمريکا تبديل مي شود. تا اينجا نيز آمريکا متوجه شده است نمي تواند همانند ليبي و عراق و افغانستان، يک جانبه و به تنهايي به سوريه حمله کند. 

تظاهرکنندگان پرچمهاي آمريکا و اسرائيل را در نزديک سفارت آمريکا که به شدت تحت محافظت بود آتش زدند. تظاهرکنندگان همچنين اعلاميه هايي پخش کردند که روي آنها نوشته شده بود « غرب به اين علت چشم به سوريه دوخته و مي خواهد اين کشور را نابود کند که سوريه هيچ بدهي به صندوق بين المللي پول يا ديگر وام دهندگان بين المللي ندارد، سوريه ضد صهيونيسم و آپارتايد خشونت طلبانه اسرائيل است و مردم سوريه مردمي باهوش و آگاه هستند و اغلب درباره ايجاد نظم نوين جهاني صحبت مي کنند. »
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار