رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی سامانه پیشگیری از نفوذ و تهدیدات اینترنتی در شرکت مهندسی ارتباطی پیام پرداز، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،دکتر محمود شیخ زین الدین با اعلام این خبر بیان کرد:محصول سپنتا که برگرفته از عبارت "سامانه پیشگیری از نفوذ و تهدیدات اینترنتی" است محیطی امن جهت کار با اینترنت برای کاربران شخصی یا سازمانی فراهم می­کند.

وی افزود: بهره برداری از فضای اینترنت در یک محیط کاملا اختصاصی با اطمینان خاطر از نبود نشت اطلاعات حساس و جلوگیری از آلودگی به بد افزارها امکان مهمی است که این محصول به کاربران خود ارایه می­دهد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین درخصوص مشخصات ظاهری این محصول بیان کرد: سپنتا در واقع یک سیستم عامل زنده (live) و امن است که بر روی حافظه فلش USB ارایه می­شود.

وی ادامه داد: در این سیستم عامل حافظه رایانه غیرقابل دسترسی بوده و بنابراین در هنگام اتصال به شبکه اینترنت امکان سرقت اطلاعات هارد دیسک و یا آلوده شدن به بد افزارها از بین می­رود.

به گفته رییس این مرکز علم و فناوری اين محصول مي‌تواند به عنوان يک سيستم عامل شخصي امن در سايت‌هاي کامپيوتري عمومي نيز از حريم خصوصي کاربر و اطلاعات حساس وي (مثل کلمه عبور، اطلاعات بانکي و ...) محافظت نمايد./س

برچسب ها: اصفهان ، شهرک ، تحقیقاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.