مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: حفظ کشتی نیمی از راهی بود که باید می رفتیم ولی باید بدانیم برای 5 تا 7 سال آینده چه برنامه ای داریم.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ابقای کشتی در المپیک را به همه علاقمندان ورزش تبریک می گویم، این هم تلنگری برای مسئولان است، حفظ کشتي در المپيک 50 درصد راه است و ما باید برای 5 تا 7 سال آینده باید برنامه ریزی کنیم تا در المپیک های بعدی هم مدال های خوشرنگی بگیریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود:  بزرگترین رویداد ورزش در جهان المپیک است، طوری که همه آرزوی مدال گرفتن در آن را دارند و مدال این مسابقات بیش از سایر رقابت ها برای ورزشکاران ارزش دارد، با این اتفاق هم پدر و مادرها  برای حضور  فرزندانشان در دوره های آموزشی کشتی انگیزه بیشتری پيدا مي کنند.

 توکلیان با بیان اینکه کشتی کمبودهای سایر رشته ها را جبران می کند گفت: همواره طی سالیان مختلف کشتی از جمله ورزش هایی بوده که بیشترین مدال ها را کسب کرده است، در این راستا باید برنامه ریزی منطقی داشته باشیم و برای افتخار آفرینی در مسابقات المپیک تلاش کنیم.

وی تاکید کرد:  به همه مردم تبریک می گویم که سرمایه های ورزش ما هستند و بایداین سرمایه ها را حفظ کنیم تا در مسابقات  بین المللی عملکرد خوبی داشته باشیم و بهترین میزبانی را به عمل آوریم، البته این مهم نیازمند راه حل های خوب و منطقی است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد: مردم ما کشتی را دوست دارند و انتظار دارند این رشته که در فرهنگ ماست دارای کرسی های جهانی شود، در دولت جدید نیز مردم امید حمایت بیشتر از ورزش دارند چرا که هزینه کردن برای ورزش و ورزشکاران به نوعي سرمایه گذاری است، جوانان ما می توانند افتخار آفرین عرصه های جهاني باشند البته باید بستر و امکانات آن فراهم شود.

توکلیان بیان داشت: تمام شهرستان ها و استان ها باید امکانات لازم را در اختیار داشته باشند و باید در سطح ملی هم  برنامه داشته باشیم، چرا که چندین مدال در المپیک 2012 ارزش زیادی داشت و باید هم چنان این روند حفظ شود.

 وی در پایان اظهار داشت:  تفکر مدیران ما باید به این سو حرکت کند که حمایت از ورزش مانع از تهاجم فرهنگی می شود و چنانچه از بخش خصوصی هم حمایت شود، آنها هم وارد ورزش شده و سرمايه گذاري مي کنند./مح






برچسب ها: مربی ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار