دارنده مدال طلای المپیک 2000 سیدنی معتقد است مسابقات انتخابی تیم ملی در صورتی که الگو برداری از سایر کشورها نباشد بهترین راه برای شناخت ملی پوشان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،علی رضا دبیر پیرامون برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی گفت:در هرصورت مسابقات انتخابی بهترین راهی است که می توان ملی پوشان اعزامی به رقابتهای مختلف را شناسایی کرد اما این که بخواهیم هر سال از یک کشور صاحب نام الگو برداری  کنیم کار منطقی و درستی نیست.

وی ادامه داد: کشتی کشورمان در دنیا صاحب سبک است و به اعتقاد من ما نباید برای برگزاری مسابقات انتخابی به طور مثال یک بار از کشور روسیه و یک بار از آمریکا و غیره الگو بردار کنیم اما به طور کلی انجام این مسابقات بسیار مفید واقع خواهد بود.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد:کشتی در دهه گذشته در تمام دنیا افت کرده وتنها یکی دو کشور پیشرفت داشتند و این یک زنگ خطری برای اهالی این رشته است.

وی اضافه کرد:کمیته بین المللی المپیک نیز به دلیل افت کشتی قصد دارد این رشته را از فهرست المپیک حذف کند و اگر مسئولان و اهالی این رشته در دنیا دوست دارند این اتفاق رخ ندهد باید برنامه ریزی مدونی را طراحی کنند.

دارنده 3 مدال نقره جهان در ادامه با اشاره به رشته فرنگی ادامه داد: کشتی فرنگی ایران با مدیریت و داریت محمد بنا در المپیک لندن یک تنه جور ورزش ایران را به دوش کشید و فدراسیون کشتی به راحتی این مهره ارزشمند را از دست داد.

دبیر با اشاره به بحث مدیریتی در کشتی خاطرنشان کرد:عدم موفقیت تیم فرنگی نوجوانان در مسابقات جهانی و مشکلات کنونی در ورزش اول کشور تنها بحث فنی نیست بلکه مدیریت نادرست فدراسیون باعث این اتفاقات شده و به نظر من باید اداره کشتی را باید به دست اهالی این رشته سپرد./آق

 

 

برچسب ها: کشتی ، المپیک ، آزاد ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار