طرح هزار هکتاری فضای سبز اراک چشم انتظار اجرا است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فرماندار اراک، در هشتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان مرکزی که با حضور اعضای استانی برگزار شد، با اشاره به مصوبه کاهش جرم از طریق کیفی سازی و افزایش فضای سبز در اراک، گفت: اگر بخواهیم تعریفی استاندارد از فضای سبز عنوان کنیم فضای سبز تنها به درختان اطلاق می‌شود نه تعریفی که چمن و گلها را نیز جزو فضای سبز مطرح می‌کند.

پورقاسمیان با اشاره به اینکه شهر اراک از نظر وضعیت هوا یکی از هشت شهر آلوده کشور به شمار می‌رود، افزود: در خصوص طرح جامع هزار هکتاری فضای سبز اراک جلساتی را با مسئولین و دستگاه‌های مربوطه برگزار کرده‌ایم که این دستگاه‌ها بنا بر مسئولیت خود اعلام آمادگی کرده‌اند اما مشخص نیست چرا این طرح اجرا نمی‌شود.

وی، از شناسنامه‌دار شدن درختان اراک خبر داد و تصریح کرد: قرار بر این است تمامی درختان شهر اراک شناسنامه‌دار شوند و برای آنها پلاک صادر شود.

فرماندار اراک، ادامه داد: این طرح اولین بار در سال 1359 در کشور به تصویب رسیده که تنها در چند شهر بزرگ ایران انجام شده است همچنین در این طرح به ازای خشک شدن یا قطع کردن هر درخت باید پنج اصله نهال کاشته شود.

وی بیان کرد: جلساتی برای اجرایی شدن این طرح حد فاصل سنجان تا اراک مطرح که به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

پورقاسمیان در پایان متذکر شد: همه امکانات برای اجرای طرح هزار هکتاری فضای سبز آماده است ولی اجرایی نمی‌شود که تحقق ابن امر نیازمند الزام‌سازی از طریق دادگستری استان است./س

برچسب ها: طرح ، هزار ، هکتاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.