رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید مقوله کار و تلاش در کشور نهادینه شود، گفت: کشور باید به سمت تولید پیش برود تا وابستگی‌ها کاهش یابد.




به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه قدرت کشورهای توسعه یافته در تولید بالا و فروش تولیدات خود به کشورهای در حال توسعه است، عنوان کرد: باید با تلاش و کوشش تولید را افزایش داد و ثروت کشور را با تولید افزایش داد.

وی با بیان اینکه باید از درآمد نفتی عبور کنیم و درآمد را با تولید به دست آوریم، اذعان داشت: تولید و افزایش ثروت بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) طبق آیات قرآن و روایات کامل‌ترین الگو در جهان بشریت است، ادامه داد: رفتارهای انسان و نوع زندگی انسان باید بر اساس رفتار پیامبر اکرم باشد.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: رفتار و کردار پیامبر اعظم حجت است و باید به او اقتدا شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به روایاتی در خصوص نوع رفتار و زندگی پیامبر(ص)، ادامه داد: پیامبر اسلام از افراط و تفریط دوری می کردند، بوی خوش می دادند، لذت حلال را توصیه می کردند و ساده زیستی را دوست داشتند.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی اسلامی باید بر اساس فرامین اسلامی و دستورات خداوند و رفتار پیامبر اکرم وائمه(ع) باشد.

تک تک نیروی انسانی کشور به عنوان سرمایه محسوب می‌شود

وی در ادامه گفت: تک‌تک نیروی انسانی کشور به عنوان سرمایه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: در اقتصاد دنیای امروز نیروی انسانی مهمترین عامل در میان عاملهای دیگر به حساب می‌آید و از باید از فرصت بهره گرفت.

وی تاکید کرد: پیشرفت صنایع موشکی کشور به خاطر تلاش و کوششهای دانشمندان جوان کشور است که توانسته‌اند دشمن را به عقب بکشانند.

نگاهها باید در خصوص تولید و مصرف تغییر کند

حجت الاسلام خاموشی گفت: در زمان حال باید دو برابر تولید داشته باشیم و یک برابر مصرف کنیم، نگاهها باید در خصوص تولید و مصرف تغییر کند و در حالی که مصرف را کاهش می دهیم باید تولید را چند برابر کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: کسب روزی حلال از موارد بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد و اسلام بسیار توصیه کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در موضوع کار باید به مواردی همچون تناسب کار با اشخاص، ذوق و سلیقه و علایق، علم و... توجه شود، عنوان کرد: تناسب شغل باید رعایت شود و باید در کار انظباط باشد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم در سبک زنگی اسلامی"عقل معاش" است، تصریح کرد: عقل معاش باید در مصرف و تولید مورد توجه باشد و عقل معاش با مصرف گرایی وتجمل گرایی تناسب ندارد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.