رئيس مجلس دوماي روسيه در ديدار با وزير امور خارجه سوريه تأکيد کرد روسيه در دفاع از قواعد بين المللي همواره هم پيمان و شريک سوريه باقي خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه سوريه در مسکو در گزارشي گفت: سرگئي ناريشکين رئيس مجلس دوماي روسيه در ديدار با معلم بر روابط ريشه دار و ثمربخش بين روسيه و سوريه از جمله روابط پارلماني بين دو کشور تأکيد کرد .

ناريشکين بر موضع ثابت و اصولي مسکو در قبال تحولات سوريه تأکيد کرد و گفت روسيه همواره هم پيمان و شريک سوريه در دفاع از قواعد قانون بين الملل باقي خواهد ماند و با هرگونه تجاوز به سوريه مخالفت خواهد کرد.

وي خاطر نشان کرد همه احزاب در مجلس دوما از جمله احزاب مخالف درباره مخالفت با حمله به سوريه نظر مشترکي دارند .

معلم نيز از مجلس دوماي روسيه که نماينده ملت روسيه است به شدت قدرداني کرد و گفت مذاکرات مفيدي با سرگئي لاورف وزير امور خارجه روسيه داشته است.

معلم گفت رهبران سوريه با طرح لاوروف در خصوص سلاحهاي شيميايي موافقت کرد زيرا بهانه را از دست آمريکايي ها مي گيرد. 

معلم گفت: ما ايمان داريم کساني که صلح مي سازند بسيار قوي‌تر از کساني هستند که جنگ مي سازند.

وليد معلم همچنين در مسکو با حسين امير عبد اللهيان معاون وزير امور خارجه ايران درباره تحولات سوريه و روابط بين دو کشور برادر گفتگو کرد .

معلم در ديدار با امير عبد اللهيان ، معاني طرح روسيه و استقبال سوريه از اين طرح را براي جلوگيري از حمله و حفظ جان مردم و امنيت اين کشور تشريح کرد .

عبد اللهيان به خبرنگار شبکه سوريه گفت: ما با وليد معلم درباره تازه ترين تحولات مربوط به بحران سوريه گفتگو کرديم و به مسائل پيراموني طرح روسيه نيز پرداختيم و اميدواريم منطقه خاورميانه عاري از سلاحهاي کشتار جمعي باشد. ما نبايد فراموش کنيم که رژيم صهيونيستي سلاحهاي هسته اي دارد . طرح روسيه بهانه را از دست کساني که جنگ طلب هستند مي گيرد و به راهکار سياسي فرصت مي دهد و ايران از ملت سوريه و اصلاحاتي که بشار اسدر ئيس جمهور سوريه انجام مي دهد حمايت مي کند.
برچسب ها: دوما ، روسیه ، معلم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار