نظرسنجي انجام شده توسط يکي از نهادهاي وابسته به سازمان ملل متحد نشان مي دهد شادترين مردم جهان در کشورهاي شمال اروپا زندگي مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس ،‌ صندوق شبکه راهکارهاي توسعه پايدار سازمان ملل متحد در دومين گزارش خود درباره شادترين مردم جهان اعلام کرد افرادي که بيش از ديگران مي خندند شهروندان دانمارک، نروژ، سوئيس،‌ هلند و سوئد هستند.
در اين رده بندي ، آمريکا در رده هفدهم شادترين مردم جهان قرار دارد در حالي که همسايه شمالي آن يعني کانادا  در اين جدول ششم است. همسايه جنوبي آمريکا يعني مکزيک نيز در اين جدول در رده شانزدهم قرار دارد.
در اين گزارش - که روز دوشنبه منتشر شد - آمده است کارشناسان خبره در رشته هاي مختلف از قبيل اقتصاد، روان شناسي و آمار مي گويند از ميزان رفاه مي توان به صورتي موثر به عنوان معياري مهم در بررسي پيشرفت ملت ها استفاده کرد.
پروفسور جفري ساش در اين گزارش اعلام کرد: در حال حاضر در سراسر جهان اين تقاضا وجود دارد که سياست  بايد بيش از پيش در راستاي تأمين نيازهاي مردم قرار گيرد .
او گفت: اکنون بيش از هر زمان ديگري رهبران بيشتري در سطح جهان درباره اهميت رفاه به عنوان خط مشي و راهنما براي مردمشان و مردم جهان گفتگو مي کنند. گزارش شادترين مردم جهان در سال 2013 با ارائه شواهدي مهم نشان مي دهد سنجش سيستماتيک و تحليل شادي و خوشحالي مي تواند چيزهاي زيادي درباره راهکارهاي بهبود سطح رفاه در جهان و توسعه پايدار بياموزد. 
اين گزارش همچنين نشان مي دهد ميزان شادي در کشورهاي جنوب صحراي آفريقا و همچنين آمريکاي لاتين در حال بهبود است اما ميزان شادي در ميان کشورهاي صنعتي در حال کاهش است.
 بر اساس اين گزارش، از ميان 130 کشوري که آمارهايشان در دسترس است ؛ميزان شادي در 60 کشور بهبود يافته و در 41 کشور نيز کاهش يافته است.
برچسب ها: بین الملل ، شادی ، جالب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
رتبه ایران در بین کشورها چقدر است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
ایران چی؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
تو ایران چی؟ بی شک مردم ایران جزو شادترین های دنیا هستن! (گمپز در کردم، نه؟)
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
ايران خودمان در چه رتبه اي حالا؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
پس مردم ایران چی....
آخرین اخبار