مدیرعامل آبفار گیلان از اصلاح، بازسازی و توسعه 70 کیلومتر از شبکه‏‌های آبرسانی این استان در سطح روستاها در سال جاری خبر داد.






به گزارشگروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه گیلان،"محمدعلی فرّ امینی" امروز در جلسه آبفار گیلان، گفت: از ابتدای امسال، 15 کیلومتر از خطوط انتقال و 41 کیلومتر از شبکه‏‌های توزیع آب شرب روستایی در این استان اصلاح و بازسازی شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه نگهداری بالغ بر هشت میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شد.

به گفته فرّ امینی؛ در این مدت زمانی، حدود 14 کیلومتر از شبکه‌‏های آبرسانی نیز در گیلان توسعه داده شده است.

وی، میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان توسعه شبکه آب شرب را افزون بر دو میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: هم اینک بیش از 15 هزار و 375 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی شامل خطوط انتقال و توزیع در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از افتتاح 11 طرح تأمین و تقویت آب شرب در قالب 55 روستای این استان خبر داد.

محمدعلی فرّ امینی، افزود: این پروژه‌‏ها در دو بخش تأمین و تقویت آب شرب روستاییان در شهرستان‏های رشت، فومن، ماسال، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل، رودسر و رودبار بود.

وی اضافه کرد: افزون بر 50 میلیارد و 660 میلیون ریال برای اجرای این پروژه‏‌ها هزینه شد.

به گفته‌‏ی وی، با بهره‏‌برداری از این 11 طرح، بالغ بر 6611 خانوار در 55 روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

فرّ امینی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به این تعداد خانوار، بیش از 130 هزار متر لوله‌‏گذاری خطوط انتقال و توزیع آب، بهسازی 10 دهنه چشمه، احداث چهار باب مخزن زمینی به حجم 170 مترمکعب و احداث سه باب ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

وی، با اشاره به اینکه احداث دیوار حفاظتی مجتمع بزرگ آبرسانی سرداران شهید شهرستان فومن نیز بعنوان یک پروژه مهم در این ایام افتتاح شد، گفت: در این پروژه 250 متر دیوار حفاظتی به حجم 3500 مترمکعب احداث و 7000 تن مصالح سنگی استفاده شد.

او، این طرح را در راستای حفاظت از تأسیسات این مجتمع آبرسانی اظهار کرد و افزود: هم اینک 22 هزار خانوار در 87 روستای شهرستان‏های فومن، صومعه‌‏سرا و انزلی از طریق همین مجتمع از آب آشامیدنی مناسب و سالم بهره‏‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان، آبرسانی به روستای انبارسر شهرستان آستانه اشرفیه، افتتاح همزمان آبرسانی به هفت روستای لنگرود، آبرسانی به 9 روستای صعب‌العبور سیاهکل، آبرسانی به دو روستای رودبار و طرح تقویت آب شرب 29 روستا در شهرستان‏های ماسال و رودسر را از دیگر پروژه‏‌های مهم افتتاح شده در هفته دولت امسال توسط این شرکت برشمرد.

فرّ امینی، با اشاره به اینکه در زمان حاضر افزون بر 896 هزار نفر در 1713 روستای گیلان از نعمت آب شرب مطلوب و بهداشتی برخوردارند، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات مناسب از سوی مسوولان کشوری و استانی، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این استان در بخش آبرسانی به روستاها باشیم. /ش
برچسب ها: مدیر ، عامل ، آبفار ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
داود تقی پور
۱۴:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
با سلام متاسفانه روستا زعفان پاسکه هیجکونه امکانات رفاهی وبهداشتی ندارد نه آب آشامید نی و نه کاز لو له کشی از مسولین دلسوز خواهشمندم رسیدکی نماید