مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: بیش از 90 تن عسل در شفت تولید می‏‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، استان گیلان از استان‌های برتر تولید عسل در کشور است و رتبه پنجم یا ششم تولید عسل در کشور را به خود اختصاص می‏‌دهد، این در حالیست که این استان از ظرفیت‌های بالایی برای رسیدن به رتبه‌‏های بالاتر برخوردار است و اعطای تسهیلات کم بهره به زنبورداران و افراد جویای کاری که در حرفه زنبورداری تجربه دارند، می‌‏تواند تحقق این هدف را تسریع کند.

"رمضان.ت" یکی از زنبورداران شهرستان شفت گفت: امسال شرایط آب و هوایی مناسب موجب شده است تا برداشت عسل در کلونی‏‌ها افزایش یابد.

وی که 25 سال است به حرفه زنبورداری مشغول است، اضافه کرد: من 120 کلونی زنبورعسل دارم که در سال 2 تن عسل برداشت می‏کنم و سالانه از تولید این میزان عسل 20 میلیون تومان درآمد کسب می‏‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امسال توانستم 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنم.

"بهرام.ک" یکی دیگر از زنبورداران شهرستان شفت خاطرنشان کرد: از سال 1365 به شغل زنبورداری مشغول هستم و 170 کلونی زنبورعسل دارم‌.

وی اضافه کرد: موفق شدم 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنم و می‏‌خواهم کلونی‏‌هایم را به 700 کلونی برسانم.

قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: هم اکنون شهرستان شفت 273 زنبوردار دارد که با 6 هزار و 710 تن کلونی سالانه 90 تن عسل تولید می‏‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عسل شهرستان شفت از عسل‏‌های مرغوب گیلان است.

وی اضافه کرد: امسال به زنبورداران شهرستان شفت 182 میلیون تومان تسهیلات داده شد و با اعطای این تسهیلات برای 40 نفر شغل ایجاد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عسل ، شفت ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.