خوزه ماریا بنتو، یکی از مقامات اسپانیایی روز دوشنبه ضمن اشاره به قراردادهای همکاری دو جانبه میان آمریکا و اسپانیا در زمینه‌های نظامی اعلام کرد مقرهای نظامی این کشور آماده هستند تا با مقامات کاخ سفید برای دخالت نظامی در سوریه همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  پایگاه خبری اسپانیایی زبان "ال کومرسیو "، بنتو در خصوص همکاری با مقامات واشنگتن گفت: اگر آمریکا و فرانسه تصمیم بگیرند تا با همکاری سازمان ناتو در سوریه دخالت نظامی کنند قطعا به مقرهای نظامی کشور ما نیاز خواهند داشت و اسپانیا بر اساس قراردادی که به امضا رسانده است می بایست در این مسئله به آن‌ها کمک کند و به وظایف خود عمل کند.
این مقام اسپانیایی همچنین خاطر نشان کرد که این بدان معنا نیست که این کشور در جنگ در سوریه شرکت می‌کند.
تحلیلگران اسپانیایی معتقدند که ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا به صورت تلویحی در روسیه از تصمیم مقامات آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه حمایت کرده‌است.
این تحلیلگران اظهارات راخوی در کنفرانس خبری را مدعایی برای حمایت راخوی از دخالت نظامی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سوریه دانسته‌اند.
مطابق با اظهارات این تحلیلگران زمانی که از راخوی پرسیده شده است که آیا اسپانیا از این دخالت حمایت می کند یا خیر، وی در پاسخ اظهار داشته است که از این به بعد در این مورد تصمیم می گیریم.
این کارشناسان معتقدند این پاسخ نشان می‌دهد که اسپانیا از این دخالت حمایت می‌کند.
مقامات کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر کردند و در آن اعلام داشتند راخوی در حاشیه نشست گروه 20 از حمایت اسپانیا از دخالت نظامی در سوریه خبر داده است.
خوان موسکوسو، یکی از مقامات دولتی اسپانیایی خواستار ارائه توضیحات از سوی مقامات اسپانیایی شد و اعلام کرد که اظهارات راخوی نگرانی در اسپانیا را سبب شده‌است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار