شهردار منطقه 3 از توسعه کتابخانه های محلی و تبدیل به منطقه شاخص در عرصه کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پشمچی زاده در نشستن با حضور معاونین و کارشناسان باعنوان شورای کتاب با اشاره به شاخص بودن منطقه در عرصه کتابخوانی اظهار داشت: با توجه به سطح بالای تحصیلات شهروندان این منطقه و وجود مراکز دانشگاهی و آموزشی مهم و کتابخانه های ملی، حسینیه ارشاد و باغ کتاب و راهد اندازی کتابخانه های جدید امید به تبدیل منطقه 3 به عنوان منطقه ای شاخص در عرصه کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به توسعه ی کتابخانه های محلی به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت شهری اظهار داشت: مدیریت شهری به عنوان یک نهاد اجتماعی برای ارتقای  فرهنگ شهروندی توسعه کتابخانه های محلی در سرای محلات می توان به راه اندازی کتابخانه های تخصصی همچون کتابخانه ریاضیات، شعر و ادب، بانوان و کودکان توجه کرد.

پشمچی زاده با اشاره به کتابخانه به عنوان زیر ساختهای مهم شهری بیان داشت: ایجاد فضای دلپذیر در محیط کتابخانه ها و استفاده از افراد خاص در این محیط جذب اقشار مختلف مردم را برای مطالعه و استفاده از کتابخانه را افزایش داده و به تعمیم آن درمناطق دیگر بپردازیم.

وی در ادامه افزود: نماد کتاب در کنار دیوار و کتابخانه ملی را یکی از اقدامات منطقه برای ترویج و ترغیب شهروندان به کتاب و یادآوری فرهنگ غنی کشور است.

وی با اشاره به بهینه سازی اوقات فراغت شهروندان سطح منطقه تصریح کرد: دانش افزایی، پرکردن بهینه اوقات فراغت وهدایت هدفمند شهروندان یکی از اهداف مورد نظر در توسعه کتابخانه است.

پشمچی زاده با اشاره به نامگذاری کتابخانه ها اظهار داشت: با توجه به کمبود فضا می توان از کتابخانه به صورت دیجیتالی بهره برداری برای نامگذاری کتابخانه ها باید نامی را برگزید که تجلیل از یک شخصیت برجسته و یا اعتبار ویژه ای برای کتابخانه ببخشد.

وی اظهار داشت: تجهیز و راه اندازی کتابخانه تخصصی بانوان در بوستان بهشت مادران می تواند درجذب بانوان موثرباشد.

پیرهادی نیز در ادامه افزود: در شورای کتاب بیش از یکصد ایده در موضوع ترویج کتابخوانی و تجهیز کتابها ارائه شده است که در تامین منابع کتابخانه های جدید بیش از پانصد عنوان کتاب پر بازدید که درکتابخانه ها بیشترین مخاطب را داشته اند و کتابهای مرجع در آنها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

جواهری نیز بر ادامه به ارائه گزارشی در خصوص تجهیز کتابخانه های سطح منطقه پرداخت.

پیر هادی خاطر نشان کرد: 8 کتابخانه در بوستانهای بهشت مادران، دکتر شریعتی، شهرک فجر، سرای محله امانیه، آرارات، داوودیه، اختیاریه و مجموعه شهربانو در حال احداث و تجهیز است./رج
برچسب ها: بانوان ، مخاطب ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.