نمایشگاه محصولات ارگانیک کشاورزی در حالی دایر شده است که می توان محصولاتی از قبیل انواع پاستاها، غذاهای آماده و نیمه آماده را در آن مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این روزها حال و هوای نمایشگاه های واقع در بوستان گفتگو بوی محصولات کشاورزی تر و تازه و بی ضرر را می دهد، آن هم به این دلیل که ششمین جشنواره محصولات کشاورزی اورگانیک در این محیط بر پاست.

از فضای پارک که داخل نمایشگاه می شوید افراد گوناگونی را می بینید که هر یک چند کیسه به دست گرفته و با چهره ای خوشحال و راضی درباره نمایشگاه با هم صحبت می کنند.

از تابلو راهنما که با فلش نمایشگاه و خانه اسباب بازی را از یکدیگر جدا می کند وارد نمایشگاه می شویم محیطی خنک، روشن و همراه با صدای موزیک که فضا را پر کرده بود.

ابتدا نمایشگاه غرفه های گوناگون تحت عنوان مشاوران تغذیه حضور داشتند که هر یک از افراد بنابر شرایط جسمی خود می توانستند برای مشاوره و راهنمایی در خصوص تناسب اندام به این افراد مراجعه و یا خواص سبزیجات و میوه ها را از آنها جویا شود.

بالاخره وارد نمایشگاه محصولات کشاورزی می شویم از داروهای گیاهی، دمنوش های گوناگون و انواع و اقسام سبزیجات و میوه جات در این نمایشگاه یافت می شود تا انواع ناگت، غذاهای آماده و شیرینی های محلی.

عذرا فکور 55 ساله در گوشه ای از سالن نشسته و وسایل خریدیش را دور خود جمع کرده است. این فرد درباره محصولات عرضه شده در نمایشگاه گفت: با مشاهده به قارچ می توانند کیفیت محصولات را متوجه شوید و به نسبت کیفیت محصولاتی که عرضه کرده اند قیمت هم مناسب است.

* استقبال خوب از نمایشگاه محصولات اورگانیک

احمدی مسئول غرفه تخم مرغ محلی درباره استقبال از نمایشگاه گفت: در اولین روزهای افتتاح نمایشگاه شاهد استقبال مناسب همشهریان بودیم که به نسبت بعد از ظهر ها جمعیت بیشتری از این مرکز بازدید می کنند.

وی درباره کیفیت تخم مرغ هایش افزود: مرغ ها ارگانیک فقط بوسیله دانه های مغذی تغذیه می شوند وبه نسبت تخم مرغ های سالم و با کیفیتی را تولید می کنند.

در میان غرفه های عرضه محصولات وبه نسبت قیمت که بر روی اجناس نصب شده است باید گفت که قیمت آن ها درمقایسه با مغازه های بیرون چندان تفاوتی ندارد اما با این تفاوت که بنابر نظر مسولان امر محصولات این نمایشگاه از طریق کاملا حساب شده و بدون هیچ کود شیمیایی پرورش یافته است.

در سالن تهران » نمایشگاه غرفه هایی تحت عنوان حشره کش ها دفع آفات محصولات کشاورزی دایر است که امیری مسئول غرفه درباره مزایای استفاده از این حشره کش ها گفت: با استفاده این سم ها بر روی محصولات کشاورزی دفع آفات راحت تر انجام می شود و دیگر نیازی به استفاده از کودهای شیمیایی نیست.

جالب است بدانید در این نمایشگاه که با عنوان محصولات کشاورزی ارگانیک شروع به کار کرده است غرفه هایی با برندهای گوناگون محصولاتی از قبیل رنگ مو و محصولات آرایشی، بهداشتی، ماکارونی و انواع پاستا و غذاهای آماده و نیمه آماده از قبیل انواع ناگت ها، شینسل و دیگر محصولات هم عرضه شده است.

**تداوم محصولات ارگانیک ضامن سلامت

*در مقابل اکثر غرفه ها می توان شاهد ازدحام جمعیت ناشی از استفاده انواع تستر ها بود. علی احمدی 60ساله در حال امتحان سالاد جوانه گندم است که انگار نسبت به آن چندان بی میل نیست، درباره محصولات نمایشگاه گفت: همان طور که درگذشته افراد محصولات کشاورزی را استفاده می کردند و در مقابل بیماری ها ایمن بودند با گسترش سبک تولید محصولات به شیوه طبیعی می توان جلوی بیماری ها و سرطان های ناشی از تاثیر کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی را گرفت.

به گفته وی اما به شرطی که تمام محصولات کشاورزی به این ترتیب گشت شود نه فقط تعداد اندک برای عرضه چند روزه در نمایشگاه باشد.

*خانه ای برای کودکان

در کنار نمایشگاه خانه اسباب بازی هم پرشده از قیل و قال  کودکان که هر یک را به شکل های گوناگون گریم کرده اند.

به گفته مسئول خانه اسباب بازی روزانه به طور میانگین یک صد و 20 کودک در این مرکز نگه داری می شود که با وجود وسایل متنوع بازی سعی شده محیط شاد و خاطره انگیزی را برای کودکان رغم بزند.

کم کم به ساعت 21 نزدیک می شویم و هر یک از غرفه داران مشغول جم و جور کردن غرفه ها و پایان روز کاری نمایشگاه هستند، در محوطه پلاکاردی قرمز رنگ که بر روی آن با خط سبز نوشته بود « با مصرف محصولات ارگانیک به جنگ سرطان بروید نظرم را جلب کرد و با خود گفتم اگر یکی از داروهای عدم ابطلاع به سرطان مصرف میوه ها و سبزی ها ی طبیعی است پس چرا نباید از همین عدم ابطلاع به سرطان مصرف میوه ها و سبزی های طبیعی است پس چرا نباید از همین حالا به فکر بود تا ریشه این بیماری که حتی اسمش هم وحشتناک است را در ابتدا خشکانده./ف
برچسب ها: غرفه ، محصولات ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار