عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از رايزني دولت با مجلس براي بررسي مجدد لايحه "اصلاح قانون بودجه 92" خبر داد.

حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، از رايزني معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس براي بررسي ويژه لايحه اصلاح قانون بودجه 92 خبر داد و گفت: اعضاي اين کميسيون، پس از تعطيلات بهارستان، اصلاحيه بودجه 92 را با اولويت بررسي خواهند کرد.

وي افزود: همچنين پس از بررسي اصلاح لايحه بودجه 92 در کميسيون، نمايندگان اين آمادگي را دارند که با جمع‌آوري 50 امضا، اصلاحيه مربوطه با اولويت در دستور کار صحن علني قرار گيرد.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشريح جزئيات اصلاحيه بودجه 92 اظهار داشت: دولت براي اصلاح لايحه بودجه 92، متمم به مجلس ارائه نکرده بلکه در نظر دارد يک‌سري تغيرات در چهارچوب کلي قانون بودجه در راستای افزایش انضباط مالی، واقعی کردن منابع و مصارف بودجه عمومی دولت با تاکید بر کمک به معیشت مردم، تامین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و اعتبارات طرح‌های تملک، دارایی و سرمایه‌ای که دارای پیشرفت بالایی هستند انجام دهد.

همچنين جعفر قادري عضو ديگر کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات و سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه 92 در اين رابطه به باشگاه خبرنگاران، گفت: بنا به اصرار دولت، قرار است در اولين فرصت بعد از تعطيلات مجلس، لايحه اصلاح بودجه در دستور کار قرار گيرد.

وي افزود: گمان نمي‌کنم اين بار نمايندگان با فوريت بررسي اين لايحه مخالفت کنند.

همچنين پيش از اين سيد ابراهيم ابراهيمي معاون امور تقنيني معاون امور مجلس رئيس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از تلاش براي بررسي مجدد لايحه اصلاح قانون بودجه 92 خبر داده بود.

وي در اين رابطه گفته بود: لايحه اصلاح قانون بودجه 92 به صورت يك فوريتي در مجلس مطرح و راي نياورد بنابراين به صورت عادي در دستور كار نمايندگان قرار گرفته است.

ابراهيمي خاطر نشان كرد: دولت بنا دارد بعد از تعطيلات 2هفته‌اي نمايندگان اين لايحه را با جمع‌آوري امضا خارج از دستور بررسي كند.

معاون امور تقنيني معاون امور مجلس رئيس جمهور  تاكيد كرد: در صورت همكاري نمايندگان اصلاح قانون بودجه 92 صورت خواهد گرفت.

اين در حالي است كه نمايندگان در جلسه علني روز سه‌شنبه، 12 شهريورماه با يك فوريت لايحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 كل كشور مخالفت كردند.  
 
دولت در ابتدا اين لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه کرد که پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف دو فوریت این لایحه، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد که دولت با یک فوریت این لایحه موافق است و از هیئت رئیسه خواست تا یک فوریت آن را به رای بگذارد.

وکلای ملت با 100 رای موافق، 70 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه 92 مخالفت کردند.
 
حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد كه در غياب لاريجاني رياست اين جلسه  را برعهده داشت، گفت: لايحه مذكور به صورت عادي به كميسيون برنامه و بودجه ارجاع مي‌شود.

براي مشاهده متن کامل لايحه اصلاح قانون بودجه 92 اينجا کليک کنيد.


انتهاي پيام/



برچسب ها: اصلاح ، قانون ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار