با توجه به ارزی که قرار است از 2500 تومان به 1226 تومان کاهش پیدا کند چنانچه محقق شود امکان کاهش قیمت‌های دارو وجود دارد.

دکتر محمود فاضل، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: آنچه صنعت داروسازی ما را نجات می‌دهد تا هم‌پای صنایع دارویی دنیا حرکت کند واقع‌سازی قیمت داروهاست. 

وی با تاکید بر اینکه ارزان نمودن قیمت داروها معضلات صنایع را برطرف نمی‌کند اظهار داشت: واقعی کردن قیمت داروها برگرفته از واقعیات ریالی کشور و دنیاست تا بدین شکل بتوان جلوی قاچاق بی‌رویه دارو را گرفت. 

وی همچنین به مصرف بیش از نیاز دارو در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: واقعی‌شدن قیمت‌ها علاوه بر جلوگیری از قاچاق دارو جلوی مصرف خودسرانه و بی‌رویه ان را گرفته و در مواردی که برخی از اقلام افزایش قیمت چشمگیری دارند پوشش بیمه‌ای می‌تواند کمکی برای بیماران باشد. 

وی با اشاره به آزادسازی داروهای دپو شده در گمرک بیان داشت: آزادسازی حدود 70 میلیون دلار داروی دپوشدن در گمرک با دستور رئیس‌جمهور موجب شد ذخایر دارویی کشور وضعیت بهتری پیدا کند اما همچنان نیازمند سیاست‌های مداوم و مستمر برای بهبود وضعیت دارویی هستیم. /ح


برچسب ها: بیمه ، دارو ، نظام پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار