آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در جريان نشستي انتخاباتي در غرب اين کشور از اشتياق کشورهاي اتحاديه اروپا که از روز جمعه "درخواست براي واکنش شديد به سوريه" را امضا کردند، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه؛ آلمان روز شنبه اين درخواست را امضا کرد. 

مرکل در نشست مبارزاتي براي انتخابات پارلماني که تا دو هفته ديگر در آلمان برگزار مي شود، اعلام کرد به نظر من درست نيست که پنج کشور بزرگ اتحاديه اروپا بدون اينکه 23 کشور ديگر امکان حضور داشته باشند، درباره موضع مشترکي باهم توافق کنند در حالي که مي دانند 24 ساعت ديگر قرار است 28 کشور عضو اتحاديه اروپا دور يک ميز بنشينند.

مرکل افزود به همين دليل بود که من گفتم: به نحوي عمل کنيم که 28 کشور موضع مشترکي اتخاذ کنند.

روي سخن مرکل کشورهاي فرانسه، انگليس، ايتاليا و اسپانيا بود که جزو يازده کشوري نخستي بودند که روز جمعه در نشست گروه 20 در سن-پترزبورگ درخواست براي واکنش شديد به سوريه را امضا کردند.

آلمان يک روز بعد بدون اينکه از طرح حمله آمريکا حمايت کند، در نشست وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در ويلنيوس که جان کري، وزير امور خارجه آمريکا نيز در آن حضور داشت، اين درخواست را امضا کرد.

صدراعظم آلمان توسط سخنگوي خود در بيانيه اي اعلام کرده بود پيامي که با اين موضع مشترک اروپا در برابر اين بحران هولناک ارسال شد، از اهميت زيادي برخوردار است.

در متن اين درخواست ،کشورهاي امضا کننده ، حمله شيميايي ادعايي را محکوم کردند.

اين متن مي افزايد: "ما تقاضا مي کنيم به اين نقض شديد مقررات و ارزش هاي جهاني پاسخ بين المللي شديدي داده شود".

اين متن به ماهيت اين پاسخ و اقدام نظامي احتمالي اشاره اي نکرده است.

برچسب ها: مرکل ، آلمان ، انگلیس ، اروپا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار