کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا طرح هایی را برای حالات اضطراری در صورت بروز پیامدهای حمله احتمالی علیه سوریه بررسی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، "دنیس مک دوناف" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در گفتگو با برنامه "استيت آو د يونين سي ان ان"  از پاسخ به این سوال که آیا اوباما در صورت عدم موافقت کنگره با حمله به سوریه، چنین جنگی را آغاز خواهد کرد؟ يا خير خودداری کرد و در عین حال گفت: پیامدهای این جنگ متعدد است، نخستین و مهم ترین پیامد، خطر کشیده شدن جنگ به تمامي کشورهای منطقه خواهد بود.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید افزود: ما باید بسیار محتاط باشیم، این حمله باید بسیار محدود و تعریف شده باید باشد. ممکن است این امر خطراتی نیز در پی داشته باشد از جمله واکنش ها یا اقدامات انتقام آمیزی علیه دوستانمان صورت گیرد. از این رو ما برای تمام حالات فوق العاده در این خصوص طرح ریزی می کنیم و خودمان را برای چنین پیامدهایی آماده خواهیم کرد.

وي گفت:آنچه که مسلم است نيروي زميني وارد خاک سوريه نخواهد شد و حملات هوائي گسترده نيست. آنچه درسوريه صورت مي گيرد همانند عراق ،افغانستان و ليبي نخواهد بود.

دنيس مک دوناف مدعي شد: هيچ کس درباره اطلاعات شک ندارد و اين بدان معني است که هرکس معتقد است  بشار اسد رئيس جمهور سوريه از  سلاح شيميائي استفاده کرده است.

رئيس کارکنان کاخ سفيد گفت: سئوالي که براي کنگره در هفته جاري مطرح است اين است که چه پيامدهايي براي اين اقدام وجود دارد و کنگره چگونه به اين سئوال پاسخ مي دهد. پاسخ کنگره به اين پرسش نه تنها در دمشق بلکه در جهان به دقت گوش داده خواهد شد.

خبرنگار اين شبکه درگزارشي از واشنگتن گفت: هفته جاري هفته مهمي براي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا است فشارهاي زيادي بر اوست زيرا همه ي تلاش خود را براي متقاعد کردن اعضاي کنگره به کار خواهد گرفت. اکثريت اعضاي کنگره هنوز تصميم نگرفته اند که آيا از طرح اوباما براي حمله به سوريه حمايت کنند يا خير.

اين خبرنگار اضافه کرد: در هفته جاري کاخ سفيد تلاش زيادي را براي پيشبرد طرح اوباما آغاز کرده است .

قراراست اوباما روز دوشنبه با شش کانال مهم  تلويزيوني خبري آمريکا مصاحبه کند و دراين مصاحبه ها روي سخن اوباما به مردم اين کشور خواهد بود.

اين درحالي است که قرار است کنگره پس تعطيلات فعاليت خود را ازسر گيرد.

اين خبرنگار افزود: اوباما تصميم حمله به سوريه را منوط به تائيد کنگره کرده است. قراراست اوباما روز سه شنبه خطاب به مردم آمريکا سخنراني کند و بالاخره روز چهارشنبه سالگرد يازدهم سپتامبر وحمله به برج هاي دوقلو در آمريکا است. درهمين روز قرار است سناي آمريکا درباره سوريه راي دهد و علاوه براين قراراست اوباما با اعضاي کنگره تلفني به طور فردي صحبت کند. اوباما و اعضاي کارکنان کاخ سفيد با دو سوم از اعضاي سنا و نيمي ازاعضاي مجلس نمايندگان تماس گرفته اند و همچنين مجلس نمايندگان درمورد طرح اوباما راي گيري خواهد کرد.
برچسب ها: کاخ سفید ، طرح ، مک دوناف ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار