معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت گفت:ما به تفاوت هزینه حج که 900 تومان آن از طریق سازمان حج و زیارت از فردا به حساب زائران واریز و مابقی مبلغ 1 میلیون و 100 هزار تومان را بانک ملی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاضی عسگر در ابتدای نشست گفت: شعار حج امسال معنویت ، هم اندیشی، وحدت و اتحاد اسلامی است و سازمان بعثه رهبری 11 میلیون جلد کتاب برای زائران چاپ و دراختیار آنان قرار داده است.

وی در خصوص خرید و فروش فیش های حج اظهار داشت: ما با فرابورسی شدن فیش های حج موافق نیستیم و نمی خواهیم فیش های حج به سرمایه گذاری تبدیل شود.

امور معنوی نباید با مسائل عادی آمیخته شود.به جای آن باید برویم به سوی واقعی کردن سودها و سرمایه گذاری برای مردم. ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم و با یک برنامه ریزی این مبلغ را در پروژه های تولیدی و نه مستقیما از طرف سازمان حج و زیارت بلکه از طریق سازمانها و شرکت های نفتی و غیره به کار گرفته شود.

ما باید از سرمایه های مردم دفاع کنیم و هیچ مسئولیتی در نقدینگی نداریم.

قاضی عسگر در ادامه افزود: زائران خارج از کشور اطلاعاتشان بر روی سایت است و اینها می توانند در عربستان به یکی از کاروانها ملحق شود و اعمال خود را انجام بدهد همچنین دسته های فرهنگی و برنامه های آموزشی مجازی در خصوص حج در اختیار آنها گذاشته می شود.

مهندس اوحدی نیز در خصوص خرید و فروش فیش حج گفت: آنچه که در سازمان بورس و فرا بورس خرید و فروش می شود کالا است و نباید به فیش حج به عنوان یک کالای سرمایه نگاه کنیم.

برنامه ریزی شده اگر زائری به دلیل تنگناهای مالی بیماری و غیره خواست اقدام به این کار کند در کمیسیون تصمیم گیری می شود تا جایی که بتوانم از مسائل حاشیه ای دلالی و غیره پرهیز کنیم.

وی در مورد عمره 92 و 93 گفت: در این عمره با شروع مذاکرات و عقد قرار دادها سعی می کنیم ما شروط را برای طرف قرار داد بگذاریم و حدود 35 تا 40 درصد افزایش ظرفیت عمره را داشته باشیم و نرخ ارز و شرایط مختلف محیطی و منطقه ای وجود دارد ولی امیدواریم قیمت ها افزایش نداشته باشد.

اوحدی در پایان توصیه ای به مدیر کاروانها اصحاب رسانه ، روحانیون و زائران کرد و گفت: در این سفر حدود 30 الی 36 روزه با توجه به مشکلات احتمالی که ممکن است رخ دهد با صعه صدر و همدلی انسجام این کاروان را همراهی کنیم.

برچسب ها: کمیسیون ، ظرفیت ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار