اثبات بي‌گناهي پس از 16 سال زندان

مرد جواني كه به خاطر يك اشتباه 16 سال از عمر خود را پشت ميله‌هاي زندان گذرانده بود 9/11 ميليون دلار غرامت دريافت كرد.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اين مرد جوان به نام جفري دسكويك در نوامبر 1989 ميلادي به قتل همكلاسي 15 ساله خود متهم شده بود كه دادگاه براي او محكوميت 20 ساله تعيين كرد.

پس از 16 سال با به دست آمدن شواهد و مدارك جديد و درخواست‌هاي مكرر اعضاي خانواده‌اش پرونده جفري بار ديگر بازگشايي شد و مدارك جديد نشان داد كه او در قتل همكلاسي خود هيچ دخالتي نداشته و با وجود بي‌گناهي‌ 16 سال از عمرش را در زندان گذرانده است.



جفري در اين باره مي‌گويد: حدود 16 سال را به اشتباه به خاطر يك قضاوت نادرست پشت ميله‌هاي زندان گذراندم و دريافت چنين غرامتي هرگز نمي‌تواند سال‌هاي از دست رفته جواني‌ام را به من بازگرداند، اما خوشحالم كه در نهايت توانسته‌ام از زندان رهايي يابم و بي‌گناهي‌ام ثابت شود.

وي اضافه مي‌كند: پس از سال‌ها شكايت‌هاي قانوني مادرم جواب داد و من توانستم به زندگي عادي خود بازگردم. مادربزرگ من نيز براي آزادي‌ام در كنار مادرم بسيار تلاش كرد اما متاسفانه نتوانست زنده بماند و آزادي من را ببيند. تمامي آزمايش‌هاي DNA جديد و بازگشايي پرونده، بي‌گناهي من را ثابت كرد و نشان داد كه 16 سال از عمرم را در عين بي‌گناهي در زندان گذرانده‌ام.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار