اميدوارم که در پايان دوره اول چهار ساله دولت نظام گمرکي کشور مي تواند به اهداف خود در روان سازي فعاليت گمرک و تسريع در عملکرد ان دست يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي طبيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قدم گمرک با بيان اين مطلب گفت: يکي از اهداف راهبردي وزارت اقتصاد در حوزه گمرک توسعه اقتصادي براساس تاثير در برنامه هاي تجاري است.

وي تصريح کرد: گمرک جمهوري اسلامي و تعيين کندنده تجارت خارجي است و در واقع پلي بين سياست هاي پولي و تجاري کشور و در نهايت موتور تجارت خارجي است.

وزير اقتصاد با بيان آنکه گمرک تنظيم کننده توسعه اقتصادي کشور است گفت: گمرک نقش موثري در رونق بهبود عملکرد اقتصادي کشور دارد.

وي با انتقاد از رتبه کشور مان در رابطه با بهبود فضاي کسب و کار اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر رتبه کشورمان در خصوص فضاي کسب  و کار در بين 180 کشور جهان 145 است.

وزير اقتصاد تصريح کرد: پيش بيني مي شود که جايگاه و اهميت گمرک در سالهاي آينده ارتقا بيشتري يافته  و بدين وسيله شاهد توسعه صادرات غير نفتي و کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي خواهيم بود.

وي با اشاره به بحث تحريم هاي اقتصادي اعمال شده از سوي غرب بر عليه ايران گفت: اين تحريم ها اگرچه به ضرر کشورمان بود اما يک فرصت طلايي را در خصوص کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي و افزايش توليدات داخلي و صادرات غير نفتي داشت.

وي در پايان گفت: ما دنبال اسان سازي فرايند ترخيص کالا در گمرکات کشور هستيم زيرا اين موضوع يکي از آرزوهاي دولت يازدهم است که اميدواريم در پايان دوره اول چهار ساله اين دولت ما شاهد گمرکي با روند سازي ترخيص کالا و ارتقا تجارت خارجي کشور و در نهايت  افزايش صادرات غير نفتي کشور باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، دولت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار