اولین دوره کشوری تربیت معلم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم و در جوار مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، این دوره تربیت معلم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور 500 مربی از موسسات قرآن و عترت سراسر کشور و با تدریس ججت الاسلام و المسلمین محمدی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز آغاز شد و در طول این دوره که تا 22 شهریور ماه ادامه دارد از اساتید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در این دوره آموزشی، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده مستمر از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، بیان کرد: نهج البلاغه، اخ القرآن و صحیفه سجادیه، اخت القرآن است و مسلمانان همان طور که ختم قرآن دارند باید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را نیز مرتب مطالعه کرده و ختم داشته باشند.
آشنایی با کلیات منابع و طرح آموزش، منبع شناسی، روش تدریس، آشنایی با شرح و تفسیر نهج البلاغه، منبع شناسی صحیفه سجادیه، آشنایی با محتوای منابع طرح آموزشی و همچنین آشنایی با کلیات منابع طرح آموزش صحیفه سجادیه از جمله سرفصل هایی است که در این دوره ی آموزشی به بحث و بررسی گذاشته می شوند.
در پایان این دوره، از شرکت کنندگان آزمون گرفته خواهد شد که در صورت قبولی، مربیان در موسسات قرآن و عترت به تدریس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مشغول خواهند شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.