خانه فرهنگ میثاق روز سه شنبه 19 شهریورماه ساعت 9 برنامه بازدید از چاپخانه و مراحل چاپ را برای اعضای کتابخانه این مرکز و شهروندان منطقه 5 برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، برنامه «از چاپ تا چاپخانه» از برنامه «گذری بر باغ دانایی» به صورت فصلی توسط خانه فرهنگ میثاق به منظور بالا بردن آگاهی شهروندان، به ویژه نوجوانان و جوانان با علم و صنعت روز و میزان تاثیر آنها بر زندگی برگزار می شود.

لازم به ذکر است؛ حاضران در این برنامه که از یکی از چاپخانه های واقع در شهر تهران بازدید خواهند کرد، با تاريخچه چاپ در ایران و جهان، لوازم و ابزار چاپ، عمليات پيش از چاپ، عمليات پس از چاپ و مقايسه چاپ افست رول و شيت آشنا می شوند.

صنعت چاپ کشور نیروی انسانی گسترده‌ای را در حوز‌ه‌های مختلف خود جای داده و ارتباط تنگاتنگی بین مسایل علمی و تخصصی با این صنعت وجود دارد؛ بنابراین اطلاعرسانی و آشناسازی شهروندان با این صنعت عظیم در عصر رسانه، بسیار ضروری است.

خاطرنشان می شود؛ واژ‌ه چاپ و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از واژ‌ه مغولی چاو دانسته‌اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. از مهمترین رخدادهای تاریخ چاپ، اختراع حروف چاپی مستقل و دستگاه چاپ بوده‌است که به تصور غالب،‌ اولین بار، یوهانس گوتنبرگ (۱۴۶۸-۱۳۹۷) آلمانی در سال ۱۴۵۶ میلادی آن را اختراع کرد؛ اما در حقیقت اختراع فن چاپ به قرن‌ها پیش از گوتنبرگ برمی‌گردد.

گفتني است؛ علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این برنامه می توانند به خانه فرهنگ میثاق واقع در بلوار آیت الله کاشانی، انتهای خیابان مهران مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44069065 تماس حاصل نمایند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار