عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خانه ملت با اشاره به انتقال مسئوليت مذاکرات هسته‌اي‌ به وزارت امورخارجه، گفت: رئيس‌جمهور با اين اقدام خواهان تغيير در روند سطح مذاکرات هسته‌اي کشورمان با طرف غربي بوده، همچنين با انتقال اين مسئوليت به وزارت خارجه به دنبال آن است تا اين وزارتخانه خود به صورت مستقيم پيگير مسائل مربوط به بحث هسته‌اي ايران باشد.

"سيد باقر حسيني" نماينده مردم زابل،زهک و هيرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال مسئوليت مذاکرات هسته‌اي از شوراي عالي امنيت ملي به وزارت امور خارجه گفت: شايد بخشي از اين تصميم دولت، به روند مذاکرات هسته‌اي کشورمان در شوراي عالي امنيت ملي باز‌مي‌گردد.
 
وي در ادامه افزود: رئيس‌جمهور با اين اقدام خواهان تغيير در روند سطح مذاکرات هسته‌اي کشورمان با طرف غربي بوده، همچنين با انتقال اين مسئوليت به وزارت خارجه به دنبال آن است تا اين وزارتخانه خود به صورت مستقيم پيگير مسائل مربوط به بحث هسته‌اي ايران باشد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: بايد به دولت فرصتي داد که روند مذاکرات هسته‌اي کشورمان به سمت مطلوبي پيش برد؛ همچنين بايد توجه داشت که رئيس‌جمهور نسبت به اين مهم ملاحظات امنيت ملي را لحاظ کند.
 
گفتني است؛ پرونده هسته‌ای ایران از مهرماه سال ۱۳۸۲ تا مرداد سال ۱۳۸۴ یعنی به مدت ۲۲ ماه توسط  حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت پیگیری می‌شد و پس از آن و همزمان با روی کار آمدن دولت دکتر محمود احمدی نژاد به مدت ۲۶ ماه یعنی از ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۸۶ به علی لاریجانی دبیر وقت این شورا سپرده شد؛ اما از  ۲۹ مهرماه ۱۳۸۶ پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به سعید جلیلی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی کشور سپرده شد.

شايان ذکر است هفته گذشته رئيس جمهور کشورمان ادامه پيگيري روند پرونده هسته‌اي ايران را به وزارت امور خارجه محول کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار