قاضي تحقيقات مصر دستور بازداشت 4 روزه محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده اين كشور را صادر كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسكاي نيوز:قاضي تحقيقات مصر روز شنبه دستور بازداشت 4 روزه "محمد مرسي" رئيس جمهور بركنار شده اين كشور رابه اتهام اهانت به نهاد قوه قضاييه صادر كرد.

محمد مرسي رئيس جمهوري پيشين مصر دو ماه پيش با مداخله ارتش برکنار و بازداشت شد. ارتش نخستين رئيس جمهوري منتخب مصر را که از راه هاي دموکراتيک انتخاب شده است در مکان نامعلومي نگهداري مي کند.

وي هفته گذشته به « تشويق به قتل » هفت نفر از تظاهرکنندگان که پنج دسامبر 2012 در تجمعات بزرگ مخالفان حضور داشتند متهم شده بود.براي اين اتهام  تشويق به قتل ، او قرار است در تاريخ نامشخصي به همراه 14 نفر از ديگر رهبران اخوان المسلمين محاکمه شود.

خبرگزاري دولتي مصر منا گزارش داد اما شنبه يک دادستان که دادستاني کل او را منصوب کرده است همچنين مرسي را به توهين به قضات و متهم کردن 22 نفر از آنان به تقلب در انتخابات پارلماني سال 2005 متهم کرد.در آن انتخابات حزب دموکراتيک ملي تحت رهبري حسني مبارک رئيس جمهوري پيشين مصر به پيروزي رسيده بود.اين دادستان درباره اين اتهام توضيح بيشتري نداد.

در آن دوره ، فعاليت اخوان المسلمين مصر به طور رسمي ممنوع بود اما درعمل با آن مدارا مي شد و اعضاي آن به عنوان نامزد مخالف بدون هيچ برچسب حزبي در انتخابات شرکت مي کردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مرسی ، قاضی ، اهانت ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
مگه الان بازدشت نیست
آخرین اخبار