رئیس دانشگاه پیام نور کاشان از تدوین پایان نامه های دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی این دانشگاه در معرفی بقاع متبرکه امامزادگان جلیل القدر این شهرستان خبر داد.

دکتر عباسعلی فراهتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان هدف از تدوین این نوع پایان نامه را تحقیق و پژوهشی مفصل و کامل در تمام موضوعات مرتبط با یک بقعه متبرکه از جمله تاریخچه معماری، مرمت و بازسازی، فعالیتهای علمی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی، علمای مدفون در بقعه، معرفی تولیت، نذور، موقوفات و متعلقات بقعه مثل آب انبار، برکه، مدرسه ، امامان جماعت، خادمان، مدرسان و زائران آن افزون بر معرفی و شناسایی امامزاده بقعه متبرکه واجب التعظیم برشمرد.

وی با اشاره به کتابت مقدمه ای مشترک در آغاز تمام این پایان نامه ها با موضوعات مذهب مردمان کاشان،کاشان شهر اصالت ها ، کاشان گنجینه هنر و معماری، کاشان مامن امن شیفتگان ولایت، تعداد بقاع متبرکه در کاشان و وجه تسمیه دارالمومنین کاشان افزود: تدوین پایانامه های دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشان با معرفی بقاع متبرکه این شهرستان از سال 90 آغاز شده است و تا کنون در این حوزه 20 پایان نامه تالیف شده است.

به گفته فراهتی، این پایان نامه ها در قالب مجموعه ای ارزشمند به عنوان یک دانشنامه آماده چاپ و انتشار است که می تواند منبع علمی مناسب و قابل استنادی در معرفی دارالمومنین کاشان و جایگاه ویژه آن در حوزه تمدن اسلامی برای همگان بویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان در پایان خاطرنشان کرد : 150 پایان نامه معرفی امامزادگان بقاع متبرکه دارالمومنین کاشان به همت دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور کاشان تالیف می شود.

دانشگاه پیام نور کاشان از سال 80 با رشته تحصیلی ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی تاسیس شد و در حال حاضر دارای حدود 3 هزار دانشجو در 26 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و سه رشته کارشناسی ارشد است. تا کنون بیش ازیک هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند./س

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، پیام ، نور ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.