یک استاد جامعه شناس گفت: کودکان بی سرپرست و خیابانی در بلند مدت مشکلاتی برای جامعه ایجاد می کنند که منجر به افزایش آسیب های اجتماعی می شود.

باقری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فرزند پروری یکی از بزرگترین مسئولیت های انسانی است که بسیاری از آنها آمادگی انجام این امر خطیر را ندارند و مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی و وجود بیماری های روانی و اعتیاد والدین ، طلاق، مرگ یا جدایی والدین  وبسیاری از عوامل دیگر باعث می شد که کودکان خیابانی و بی سرپرست از لحاظ نابهنجاری آسیب پذیر شوند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها بخشی از کودکان بی سرپرست و خبایانی که مشکلات حاد و طولانی داشته اند، برای آنها پیگیرقانونی  صورت می گیرد و به سازمان های بهزیستی تحویل داده شوند افزود: با توجه به مشکلاتی  که این کودکان و سایر کودکان  به سرپرست و کودکان خیابانی برای اجتماع ایجاد می کنند، که در نهایت منجر به افزایش آسب های اجتماعی و کاهش بهداشت روانی، اجتماعی می شد و لازم است در همه زمینه ها پیشگیری  جدی داشته شود.

وی تصریح کرد:  در راستای پیشگیری از این آسیب ها افراد مختلف جامعه، به ویژه دست اندرکاران امور فرهنگی کلیه کارکنان مدارس ، مشاوران و مدد کاران ، کودکان و نوجوانان ، باید  اطلاعاتی درباره مسائل و مشکلات این کودکان داشته باشند./ف

برچسب ها: یک ، استاد ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار