دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: اميدواريم اتحاديه زن مسلمان با ارائه تعريفي از وظايف و فعاليت‌هاي زن مسلمان با توجه به شرايط كنوني در اصلاح جامعه اسلامي و متوقف كردن خونريزي در سوريه، عراق، مصر، پاكستان و گسترش برادري و اخوت نقشي مؤثر ايفا كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله محسن اراكي" در همايش بين‌المللي اتحاديه جهاني زن مسلمان كه صبح امروز در هتل اوين برگزار شد با اشاره به اين تفكر غربي كه زنان نيمي از جامعه بشري هستند، گفت: در قرآن كريم و منابع ديني ما نقش زن بيش از اين‌هاست چرا كه با زنان پاك، جامعه‌اي پاك به وجود مي‌آيد.

وي ادامه داد: بزرگترين رسالت انبياء تطهير بشر است و در اعتقادات ديني ما نقش زن پاك پروري و پاك نگه داشتن جامعه بشري است.
 
دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد: يكي از بزرگترين فجايع جامعه بشري نابودسازي خانواده است و زني كه در خانه به پرورش انسان و خانواده اي پاك مي‌پردازد را به عنوان زني بيكار معرفي مي‌كند.

وي افزود: امروزه بيشتر جنگ و خونريزي‌ها و بيماري‌هاي شايع سرچشمه گرفته از متلاشي كردن خانواده‌اي پاك و جلوگيري از پرورش انسان‌هايي پاكدامن است.

آيت‌الله اراكي با اشاره به حضور صديقه كبري حضرت زهرا (س) در طول تاريخ اسلام تصريح كرد: يك دامن پاك جامعه بشري پاك ايجاد مي‌كند ما تا به امروز زير سايه سلاله  پاك حضرت زهرا (س) زندگي كرده‌ايم؛ امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و بسياري از علماي برجسته از فرزندان سلسله پاك هستند، 4 قرن است كه فرزندان زهرا پرچمدار مبارزه با زشتي و نفاق در جهان هستند.

وي ادامه داد: اگر فرصت مي‌شد اهل بيت نبي اكرم(ص) نقش خود را در جامعه ايفا كنند، امروزه در جامعه شاهد جامعه‌اي سراسر برادري و اخوت بوديم.

دبير كل مجمع جهاني تقريب تصريح كرد: اكنون جامعه بشري نيازمند اين اخوت اسلامي است، دشمنان اسلام و جامعه اسلامي اين اخوت را به دشمني تبديل كرده‌ان، پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) در راستاي تشكيل امتي برادر بود.

آيت الله اراكي ادامه داد: دشمنان اسلام در مقابل تشكيل جامعه اسلامي قرار دارند و براي نابودي جوامع اسلامي تلاش مي‌‌كنند.

وي با دعوت از علماي مصر، عربستان و ساير كشورهاي اسلامي براي پيروي از تعاليم اسلام و تبين آن براي مردم گفت: اختلاف و خونريزي و كشتار به نام جهاد با آموزه‌هاي رسول خدا و اسلام سازگار نيست فتواهاي جهاد وقتي غزه نابود شد كجا بودند؟ اكنون 60 سال از اشغال فلسطين مي‌گذرد. 

دبير كل مجمع جهاني تقريب تأكيد كرد: اميدواريم زنان مسلمان نه به عنوان نيمي از جامعه بلكه به عنوان بنياد و ريشه آن نقشي اساسي در اصلاح جامعه اسلامي داشته باشند.

وي با اشاره به سخنان امام خميني(ره) در مورد جايگاه زن در اسلام گفت: در بينش اسلامي ما جامعه اسلامي در گرو زن سالم است تشخيص خانواده صالح از زن آن خانواده است.

آيت الله اراكي با اشاره به فعاليت‌هاي اتحاديه زن مسلمان اظهار داشت: اميدواريم گستره اين اتحاديه را تا هر مكاني كه مسلماني وجود دارد بگسترانيم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم اتحاديه زن مسلمان با ارائه تعريفي از وظايف و فعاليت‌هاي زن مسلمان با توجه به شرايط كنوني در اصلاح جامعه اسلامي و متوقف كردن خونريزي در سوريه، عراق، مصر، پاكستان و گسترش برادري و اخوت نقشي مؤثر ايفا كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار