رئيس هيئت شناي استان تهران از رايزني با كشورهاي آسياي ميانه و تشكيل هسته مشترك براي توسعه شنا در كشورهاي فارسي زبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، رضا حبيبي اظهار داشت: در حاشيه بازي‌هاي آسيايي-نانجينگ چين كه به عنوان سرپرست كاروان اعزامي ايران با مسئولان كنفدراسيون و ساير كشورهاي و ساير كشورها ديدار داشتم رايزني‌هاي بسيار خوب و مؤثرتري انجام شد،‌ در جلسه‌اي كه با اعضاي هيئت اجرايي شوراي المپيك آسيا و همچنين وزير ورزش كشور افغانستان و مدير اجرايي كميته‌هاي المپيك تاجيكستان داشتيم بر لزوم همكاري‌هاي مشترك در حوزه سناي آسياي ميانه تأكيد شد.

وي افزود: با شناختي كه مسئولان شوراي المپيك آسيا از پتانسيل ورزش ايران دارند بحث را طرح كردند كه ساير كشورهاي فارسي زبان همجوار مثل افغانستان و تاجيكستان از تجربه فدراسيون شناي ايران بهره ببرند. در نهايت هم هسته‌اي تشكيل شد كه اين سه كشور همكاري‌هاي مشتركي داشته باشند.

رئيس هيئت شناي استان تهران خاطر نشان كرد: ما مي‌توانيم در زمينه‌هاي مختلف با كشورهاي همسايه همكاري كنيم از جمله اين همكاري‌ها مي‌توان زمينه اعزام مربي‌هاي ايراني به ساير كشورها  را فراهم كرد و از نيروهاي مستعد تاجيك و افغان براي شركت در دوره‌هاي آموزشي ايران نيز دعوت به عمل آورد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: قرار بر اين شد كه بازديدهاي از كشورهاي افغانستان و تاجيكستان داشته باشيم و امكانات و منابع سخت افزاري و همچنين سطح دانش شناي آنها را ارزيابي كنيم و در نهايت هم گزارشي از امكانات آنها تهيه كنيم تا بتوانيم همكاري‌هاي سه جانبه خود را آغاز كنيم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار