معاون امور باغباني سازمان جهادكشاورزي خوزستان از برداشت محصول زيتون از سطح دو هزار و ۷۰۰هكتار باغات خوزستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حليم كوتي افزود: برداشت زيتون به تازگي در مناطق باغملك ، ايذه ، انديكا و مسجدسليمان توسط بهره برداران محلي شروع شده و تا يك ماه آينده نيز ادامه خواهد داشت.
وي پيش بيني كرد امسال حدود سه هزار تن زيتون از باغات استان خوزستان برداشت و پس از فراوري وارد بازار شود.
كوتي گفت: بخشي از زيتون توليدي استان به صورت كنسرو مصرف و بخشي نيز براي روغن كشي به كارخانجات روغن كشي ارسال مي شود.
معاون امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با اشاره به اينكه كشت زيتون از سال ۱۳۸۲ در مناطق سازوگار با اين محصول در استان شروع شد و پس از هفت سال به بار نشست افزود: با توجه به دامنه مقاومت اين محصول ، بسياري از مناطق گرمسيري و سردسيري استان خوزستان مناسب كشت محصول زيتون مي باشد.
وي ميانگين برداشت زيتون در هرهكتار را بين يك تا ۵/۱ تن عنوان كرد و گفت: با توجه به صرفه اقتصادي اين محصول كشت زيتون در استان مي تواند در افزايش سطح درآمد كشاورزان استان بسيار موثر باشد.
عمده باغات زيتون كشور در گيلان و زنجان متمركز مي باشد ولي در سال هاي اخير كشت اين محصول در برخي مناطق كشور از جمله خوزستان رونق يافته است.
استان خوزستان با ۲/۱ ميليون هكتار اراضي كشاورزي و توليد سالانه ۲/۱۳ ميليون تن محصولات كشاورزي و باغي ، رتبه نخست را در كشور دارد.
استان خوزستان به تنهايي ۱۰درصد كل محصولات باغي و كشاورزي كشور را توليد مي كند و در توليد بسياري از محصولات همچون گندم ، نيشكر و خرما رتبه اول را در كشور دارا مي باشد./س
برچسب ها: برداشت ، زیتون ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.