به منظور برقراری سلامت دهان و دندان در کودکان به دنبال سرانه 10 هزار تومانی از مجلس هستیم.

دکتر محمد حسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت بهداشت و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چند وقتی است که  به دنبال تصویب سرانه سلامت دهان در مجلس هستیم تا از این طریق بتوانیم میزان بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این طرح به این صورت است که براساس تقسیم بندی جغرافیایی مراقبت دهان و دندان50 تا 100 کودک را به یک دندانپزشک واگذار می کنیم تا کار پیشگیری و آموزش در خصوص دهان و دندان این کودکان را انجام دهد و تلاش کند  که هیچ نوع دندانی خراب نشود چرا که در صورت پوسیدگی دندان کودکان دندانپزشک باید به صورت مجانی درمان کند.

وی ادامه داد: سرانه ای که برای هر کودک در نظر گرفته ایم 10  هزار تومان است که در تلاش هستیم از طریق یک بودجه مستقل از مجلس در این خصوص بگیریم.

وی با بیان اینکه ما باید تا سال 1404 از لحاظ بهداشت دهان و دندان وضعیت مناسبی داشته باشیم و شاخص های تعیین شده به تحقق پیوسته باشد عنوان کرد: مراقبت از بهداشت دهان و دندان می تواند ارتباط مستقیمی با سلامت عمومی بدن داشته باشد چرا که بیماری های دهان و دندان  می تواند بیماری های مختلفی همچون قلبی و عروقی، کلیوی گوارشی و سکته مغزی ایجاد کند اجرا این کار حتی می توانیم بسیاری از تخت های بیمارستانی را خالی کنیم./ح
برچسب ها: سلامت دهان ، دندان ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار