دبير کل ناتو گفت: اين سازمان در اقدام نظامي عليه سوريه شرکت نخواهد کرد و بحران سوريه بايد در دراز مدت از طريق راهکار سياسي حل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "آندرس فوگ راسموسن" در ونيليوس پايتخت ليتواني در نشست امنيت و سياست خارجي مشترک اتحاديه اروپا نقش ناتو در جنگ احتمالي عليه سوريه را مرکزي براي مشاوره و همچنين دفاع از ترکيه به عنوان عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي عنوان کرد.

دبير کل ناتو گفت: اگر برخي از کشورها براي پاسخ دادن به حمله وحشتناک شيميايي در حومه دمشق بخواهند به سوريه حمله کنند، انتظار من اقدام نظامي کوتاه مدت و محدود خواهد بود و براي چنين عملياتي نياز به مرکز کنترل فرماندهي ناتو نيست.

وي ضمن حمايت از تلاش هاي سياسي براي حل بحران، راهکار سياسي را راهکار دائمي حل بحران سوريه دانست.

راسموسن گفت: ما نمي توانيم از همه گروه هاي قومي  و مذهبي در سوريه بخواهيم از طريق يک راهکار نظامي با هم همکاري کنند و نياز به يک راهکار سياسي براي حل و فصل بلند مدت بحران سوريه است.

دبير کل ناتو مدعي شد که شخصا معتقد است دولت سوريه مرتکب حمله شيميايي بيست و يک اوت گذشته شده است و افزود: من معتقدم که مخالفان در مناطقي که کنترلش را در دست داشتند، عليه مردم خود مرتکب حمله شيميايي نشده اند.

سخنان راسموسن در حالي مطرح شده است که کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد اينکه چه کسي مرتکب حمله شيميايي شده است پس از انتشار گزارش کميته تحقيق سازمان ملل مشخص خواهد شد چون در حال حاضر هر کشوري نظر متفاوتي دارد.

برچسب ها: اشتون ، راسموسن ، سوریه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار