قهرمانان و افتخارآفرینان سال های نه چندان دور کشتی که هم اکنون درعرصه مدیریتی نیزحرفهای زیادی برای گفتن دارند از ورزش اول کشور فاصله گرفتندتا غریبه ها در رأس اداره امور فدراسیون این رشته قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، علیرضا حیدری دارنده شش مدال جهانی و المپیک به جای آنکه در ورزش باشد و دینش را به کشتی که به اعتقاد خودش هرچه دارد از این رشته است ادا کند سخت مشغول کسب و کار غیر ورزشی در بخش خصوصی است.

حیدری که در کشتی به حقش نرسید یعنی در حالی که می توانست صاحب مدال طلای المپیک نیز شود به دلیل ناملایمتی های برخی ها از دنیای کشتی خداحافظی کرد و در عرصه مربیگری هم با توجه به این که در شرایط نامطلوبی تیم ملی را تحویل گرفت وفرصت چندانی نیز به او داده نشد مجبور شد خیلی زود از کشتی فاصله بگیرد.

البته حیدری پس از این اتفاقات برای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی در آبان ماه سال 90 کاندید شد که متأسفانه در آن زمان انتخاباتی صورت نگرفت که دارنده مدال برنز المپیک بخواهد در عرصه مدیریت به کشتی خدمت کند ضمن آنکه به دلیل برخی اتفاقات وی پس از چند روز از زمان ثبت نام انصراف داد. در نهایت نیز با توجه به گذشت زمان ثبت نام کاندیدای احراز این پست باطل شد وهرچند وزارت ورزش بار دیگر در تیرماه سال جاری قصد برگزاری مجمع را داشت البته با ثبت نام کنندگان جدید اما هنوز این اتفاق رخ نداده و فدارسیون گوش شکسته ها همچنان به سرپرستی خطیب که از اهالی این رشته نیست اداره می شود.

فدراسیون خطیب که انواع و اقسام اتفاقات ناخوشایند را تجربه کرد از جدایی محمد بنا از تیم ملی گرفته تا حضور هر روزه طلبکاران مختلف در فدراسیون؛ اخراج فرنگی کاران نوجوان از هتل محل اقامتشان در در جریان مسابقات آسیایی مغولستان؛ اعتراضات شدید فرنگی کاران بزرگسال به تغذیه نامناسب در اردوی تیم ملی؛ عدم امکلانات لازم برای ملی پوشان در اردوی تیم ملی؛عدم حضور کشتی گیران هر سه رده سنی به تورنمنت های برون مرزی جهت آماده سازی مطلوب؛ پرداخت نشدن حقوق و مطالبات معوق پرسنل خانه کشتی و فدراسیون؛ نبود بودجه لازم برای اعزام تیم های ملی به مسابقات جهانی و بازهم رده پای انسانهای خیر برای تقبل هزینه های جاری؛ از دست دادن کرسی های مختلف در شورای آسیا و فیلا؛ هزینه ها بی جهت و لشگر کشی برای حضور در مسابقات مختلف در ابتدای کار و زمانی که بودجه مناسب در اختیار فدراسیون بود در واقع عدم مدیریت هزینه ها که باعث شد امروز کشتی ایران دچار مشکلات مالی شود؛ خلاصه تا دلتان بخواهد ضعف و کمبود وجود داشت اما سرپرست محترم فدارسیون کشتی معتقد است این موضوعات بزرگنمایی منفی و جو سازی علیه او است وگرنه همه چیز خوب و عالیست؟ البته قضاوت با مردم ....

حیدری که اعتقاد دارد برگزاری مجمع فدراسیون کشتی یک بازی است در این دوره از انتخابات کاندید نشد و تصمیم گرفت تنها راه از دور نظاره گر این بازی باشد، البته این استدلال دیگر قهرمانان کشتی نیز می باشد ودر واقع مشخص نیست جایگاه قهرمانان و افتخار آفرینان ورزش اول کشور در این رشته کجاست؟

در هر صورت امیدورایم کشتی توسط افرادی که از جنس این رشته هستند اداره شود تا وقتی گفته می شود در اردوی تیم ملی امکانات وتغذیه لازم برای اردونشینان در آستانه مسابقات مهمی چون جهانی فراهم نیست بی تفاوت و بی اهمیت از کنارش عبور نکند و یا زمانی که چند کشتی گیر نوجوان از کشورمان در جریان رقابتهای قهرمانی آسیا از هتل اخراج می شوند جسارت یک عذر خواهی ساده وجود داشته باشد در واقع فقط یک گوش شکسته می تواند این موضوعات را درک کند ... در نهایت برای تیم های ملی کشتی آزاد وفرنگی کشورمان در رقابتهای جهانی 2013 بوداپست آرزوی موفقیت داریم و باز هم امیدورایم پس از این مسابقات با برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون، کشتی به دست قهرمانان سال های نه چندان دور کشتی که هم اکنون در عرصه مدیریت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند اداره شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار