بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتزاع یا ادغام این دو دانشگاه بر عهده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است بنابراین باید منتظر تصمیم نهایی وزیر بهداشت و درمان است.

 دکتر زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت دانشجویان این دو دانشگاه به دو بخش تقسیم می‌شود ابتدا دانشجویانی که قبل از ادغام در دانشگاه تهران پذیرفته شده‌اند و دوم دانشجویانی که وضعیت آنها تا مشخص نشدن ادغام یا انتزاع این دو دانشگاه مشخص نیست.

 وی ادامه داد: به طورحتم دانشجویانی که قبل از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه تهران پذیرفته شده‌اند وضعیتشان مشخص است زیرا در همان دانشگاه درس می‌خوانند و سپس فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 وی تصریح کرد: اما دانشجویانی که بعد از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه تهران، در این دانشگاه پذیرفته شدند باید منتظر تصمیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بمانند تا نسبت به وضعیت آنها تصمیم‌گیری شود.

وی، با بیان اینکه ادغام یا انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران جز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبه انتزاع یا ادغام دانشگاه ایران از تهران به وزیر بهداشت سپرده شده است بنابراین باید منتظر تصمیم دکتر قاضی زاده هاشمی باشیم تا این دانشجویان هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

 وی گفت: بدون‌شک اگر قرار است تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران انجام شود، بودجه نیز به صورت جداگانه به این مراکز اختصاص می‌یابد و اگر این دو دانشگاه ادغام شود بودجه نیز به صورت سرجمع به دانشگاه‌های مذکور داده می‌شود. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فلورا
۱۳:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
پس ادغام یا انتزاع دانشگاه چه شد