"پيروز كرمي"گفت:‌اجراي نمايش نامه خواني به عنوان فرصتي مناسب براي نويسنده تا وي را به عيب و نقص متن خود آگاه مي كند.

"پيروز كرمي"، كارگردان نمايش نامه خواني" نيلوفر مرداب" و " من عاشق خوش گذروني ام" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: به دليل كم بودن تعداد سالن نمايش تئاتر نيز اجراي نمايش نامه خواني بهترين راه براي اجرا در حوزه تئاتر به شمار مي رود زيرا علاوه بر آنكه حوصله ي مخاطب در اين اجرا تمام نمي شود بلكه از لحاظ بصري نزديكي به اجراي صحنه اي با تماشگر ارتباط خوبي برقرار مي كند.
 
ي در خصوص مشكلات نمايش نامه خواني افزود: حمايت مالي در زمينه نمايش نامه خواني انجام نمي گيرد و گروهخ نمايش، خود هزينه رفت و آمد، مواد تبليغاتي و حتي محل تمرين پلاتو را تقبل مي كنند.
 
** 50 نفر تماشگر ثابت داريم
 
اين كارگردان اظهار داشت: گروه نمايش نامه خواني ما توانست بعد از چند بار اجراي نمايش نامه خود 50 نفر تماشگر ثابت داشته باشد و اجراي اين لژهاي نمايش با استقبال خوب مخاطب بر زر 150 نفر نمي رسيد.
 
وي عنوان كرد: نمايش نامه خواني براي نويسنده فرصت مناسبي است كه تماشاگر متن نويسنده را از زبان چند بازيگربشنود و اين سبب مي شود كه نويسنده از لحاظ خلق موقعيت و ديالوگ نويسي به كمبود هاي متن خود پي ببرد تا با ويرايش متن اجرا بي عيب و نقص باشد.
 
كرمي اظهار داشت: بيشتر تمايل به نمايش نامه خواني متوني دارم كه داري متن اجتماعي رئاليستي با بار دراماتيكي بالاست .
 
وي خاطر نشان كرد: اگر بتوانم سال آينده از بين 4 اثر نمايش نامه خواني يكي را براي اجراي صحنه اي با كمك دوستان آماده مي كنيم. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار