رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان با اشاره به برگزاري همايش "احزاب كرُدها" در اقليم كُردستان عراق گفت: كُردهاي جمهوري اسلامي در همايشي كه قاتلان جوانان ايران در آن حضور دارند، شركت نخواهند كرد.

سيدمحمد بياتيان نماينده بيجار و رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان با اشاره به برگزاري همايش "احزاب كرُدها" در اقليم كُردستان عراق به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: كُردهاي جمهوري اسلامي در همايشي كه قاتلان جوانان ايران در آن حضور دارند، شركت نخواهند كرد.

وي افزود: ما نه تنها آن احزاب را به رسميت نمي‌شناسيم، بلكه معتقديم دست آنها تا مرفق به خون جوانان جمهوري اسلامي ايران آلوده است.

بياتيان تصريح كرد: در اين همايش احزاب كُردي اقليم‌هاي كردستان عراق، تركيه، سوريه و ايران دعوت شده‌اند و حتي برخي احزاب مثل پژاك حضور دارند كه پرونده جنايت آنها همچنان مفتوح است.

رئيس مجمع نمايندگان استان كُردستان، خاطرنشان كرد: در انتخابات 24 خرداد سالجاري، بيش از 65 درصد از مردم  استان كُردستان در انتخابات شركت كردند و حدود 72 درصد آنان به آقاي روحاني راي دادند، بنابراين مردم اين خطه خودشان را جزئي از جمهوري اسلامي ايران مي‌دانند.

بياتيان افزود: ما معتقديم در هر كجاي عالم كُرد وجود دارد ايراني است، منتهي كسي كه در مقابل خواسته و اراده ملت بايستد از هر قوم و زباني كه باشد، دشمن ماست.

وي در پايان تصريح كرد: باني اين همايش اقليم كُردستان عراق است و ما آن را محكوم مي‌كنيم و در صورتي كه به فاز اجرايي برسد با ارائه بيانيه‌اي اين نشست را محكوم خواهيم كرد.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار