دبير كميسيون صنايع و معادن پيشنهاد تشکيل كميته مشترك ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد كشاورزي براي تعادل در نوسانات قيمت بازار را ارائه کرد.

سيد محمد بياتيان نماينده بيجار و حسن آباد در مجلس شوراي اسلامي  در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت : طرح انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي بحث واگذاري خدمات توليد گندم و توليدات دامي و گوشتي از وزارت صنعت ،معدن وتجارت به وزارت كشاورزي است كه اكثريت نمايندگان مخالف اين طرح هستند و اين طرح راي نخواهد آورد.

وي در ادامه افزود : وزارت كشاورزي ظرفيت پذيرفتن اين كار را ندارد و مديريت آن توسط وزارت صنايع معادن بهتر است چراكه وزارت كشاورزي در مديريت ارتقا سطح كشاورزي و مباحث دام وطيور و همچنين خدمات رساني به كشاورزان و واحدهاي زيربط عملكردي موفقيت آميزي نداشته است.

دبير كميسيون صنايع و معادن پيشنهاد داد: كميته مشتركي براي بازار ميان دو وزارتخانه تشكيل شود تا به تعادل رساندن در نوسانات قيمت با همديگر همكاري كنند اما الحاق وظايف از وزارت صنعت،معدن و تجارت به وزارت كشاورزي اوضاع را تشديد خواهد كرد و تاثيري در بهتر شدن شرايط بازار نخواهد داشت .

گفتني است طرح انتزاع به دنبال ايجاد مشكلاتي در حوزه تنظيم بازار كالاهاي اساسي از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، شير و لبنيات و غيره، طرح انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي كه به دليل مخالفت دولت در مجلس هشتم مسكوت مانده بود، دوباره در دستور كار بررسي نمايندگان مجلس نهم قرار گرفته است./ب2


برچسب ها: کشاورزی ، صنایع ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار