همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در نشست سران گروه هشت به شهر سن پترزبورگ روسیه ، شهروندان روس با تجمع در مرکز شهر مسکو ضمن مخالفت با جنگ طلبی اوباما و حمایت از مردم سوریه ، اخراج رئیس جمهور آمریکا را از روسیه خواستار شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تجمع کنندگان با سردادن شعار "اوباما ، تروریست درجه" "آمریکا شرم بر تو باد " و "ما از مردم سوریه حمایت می کنیم "هر گونه تجاوز یکجانبه آمریکا به سوریه را محکوم کردند .
شهروندان روس در این تجمع با بیان اینکه اوباما هم مانند بوش جنگ طلب است تاکید کردند مردم روسیه دوست مردم سوریه هستند و حمایت خود را از مردم سوریه اعلام می کنیم.
بگفته یکی از تجمع کنندگان ، سلاح شیمیایی را تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه استفاده کرده اند اما آمریکا این واقعیت را وارونه کرده است .
شهروند دیگری هم گفت : ما هر گونه تجاوز به یک کشور مستقل را محکوم می کنیم ؛ آمریکا نباید در راستای منافع خود کشورها را اشغال کند.
تجمع کنندگان همچنین اعلام کردند : تنها چیزی که برای آمریکا اهمیت ندارد سرنوشت مردم سوریه است ؛ برای آمریکا فقط منافعش اهمیت دارد .
بگفته آنها ، غربی های اگر می خواهند به مردم سوریه کمک کنند دست از حمایت از تروریست ها در سوریه بردارند.
تجمع کنندگان تاکید کردند : مسئول همه جنایات ضد بشری تروریست ها در سوریه دولت آمریکا و متحدانش هستند که پول و سلاح برای تروریست ها ارسال می کنند.
اما در دومین روز از نشست گروه بیست در حالیکه سران کشورها در فضای دو دستگی جبهه غرب به سرکردگی آمریکا و قدرت های نوظهور اقتصادی عضو بریکس بررسی مهمترین چالشهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده اند ؛ سخنگوی کرملین در میان خبرنگاران بار دیگر بر مخالفت روسیه با عملیات نظامی یکجانبه آمریکا علیه سوریه تاکید کرد .
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت : شورای امنیت تنها نهادی است که اختیار تصمیم گیری برای بکارگیری زور علیه یک کشور مستقل را دارد ، همچنین روسیه به تعهدات خود درباره اجرای قراردادهای شرکت های روسی و سوری از جمله در زمینه تحویل تسلیحات پایبند است .
همزمان با نشست گروه بیست که در سایه اختلاف روسیه و آمریکا درباره سوریه برگزار شده است رهبر کاتولیک های جهان نیز در پیامی به سران گروه بیست ضمن مخالفت با دخالت نظامی در سوریه ، حل مسالمت آمیز بحران را خواستار شد . 
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار