با تدابيري كه در جهت حذف مالاريا انجام گرفته است آمار ابتلا به مالاريا كه سال گذشته كمتر از هزار مورد بوده است به شدت كاهش يافته و تا سال 94 حذف خواهد شد.

دكتر محمديT معاون فني مركز بهداشت استان سيستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه حذف مالاريا يكي از برنامه هاي وزارت بهداشت در استان كرمان، هرمزگان و سيستان است كه در حال انجام است.

وي گفت: در اين برنامه بايد ميزان مالارياي خالسي ياروم كه از نوع شديد و با عوارض مغزي است را به صفر برسانيم يكسري اقدامات در اين استان جهت جلوگيري از انتقال بيماري و ريشه كن شدن آن در حال انجام است.

محمدي تصريح كرد: در اين راستا اقداماتي از جمله بيماريابي فعال و سم پاشي انجام گرفته است اين سم پاشي بيشتر در كانونهاي هدف انجام مي گيرد.

وي ادامه داد: تمامي افرادي كه وارد كشور مي شوند نيز كنترل مي شوند به دليل اينكه اگر فرد مبتلا به مالاريا توسط پشه گزيده شود همان پشه ميتواند عامل انتقال مالاريا باشد.

وي تصريح كرد: سال گذشته آمار ابتلا به مالاريا كمتر از هزار مورد بوده است امسال نسبت به مورد مشابه سال گذشته با وجود اينكه بارندگي نيز وجود داشته است اين آمار شديدا كاهش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در استان 400 نيرو در اين عرصه فعاليت ميكنند./ح
برچسب ها: مالاریا ، پشه ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار