بر طبق گزارش هاي سازمان بهداشت جهاني، بيماري كزاز در اغلب كشورهاي جهان حذف يا كنترل شده و بيش از 90 درصد موارد آن تنها مربوط به حدود 30 كشور جهان است.

علي اكبر مرادي، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با اجراي برنامه هاي ايمن سازي و واكسيناسيون در كشورهاي مختلف جهان، ميزان ابتلا به برخي از بيماري هاي  عفوني كاهش قابل ملاحظه اي يافت و امروز مي توانيم اميدوار باشيم كه در آينده نزديك، مشكلات و معضلات بسياري از بيماري ها و عوامل عفوني برطرف خواهد شد.

وي با بيان اينكه كزاز از جمله بيماري هاي هدف براي ايمن سازي و واكسيناسيون است، تصريح كرد: خوشبختانه در كشورمان با انجام برنامه هاي ايمن سازي و واكسيناسيون نوزادان و كودكان با پوشش 99 درصد، ميزان ابتلا و مرگ و مير ناشي از بيماري هايي نظير كزاز به شدت كاهش يافته است.

مرادي گفت: با وجود كاهش چشمگير ابتلا به كزاز در ايران و بسياري از كشورهاي ديگر، اما همچنان در برخي از كشورها شاهد ابتلاي نسبتا بالا هستيم. 

وي تاكيد كرد: بر طبق گزارش هاي سازمان بهداشت جهاني، بيماري كزاز در اغلب كشورهاي جهان حذف يا كنترل شده و بيش از 90 درصد موارد آن تنها مربوط به حدود 30 كشور جهان است.

مرادي خاطرنشان كرد: علاوه بر كزاز، اغلب موارد ابتلا به بيماري هاي ديگري نظير سرخك، سرخجه، سل، مالاريا، عفونت هاي تنفسي و اسهال نيز تنها در چند كشور فقير و در حال توسعه بروز مي كند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار