با توجه به وضعيت موجود موفقيت ايران در افزايش پوشش واكسيناسيون و ايمن سازي كودكان بيش از ميانگين جهاني و حتي بيشتر از اغلب كشورهاي توسعه يافته و صنعتي است.

فرهاد سالاري استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: در طي سال هاي بعداز پيروزي انقلاب اسلامي عزم جدي در كشور براي كاهش ميزان مرگ و مير كودكان به وجود آمد كه افزايش پوشش واكسيناسيون از مهمترين آنها است.

وي گفت:‌در طي سه دهه اخير ميزان پوشش واكسن هاي هدف برنامه ايمن سازي يعني فلج اطفال سرخك، سياه سرفه، ديفتري، كزاز ،سل و هپاتيت B تا حد زيادي افزايش يافت كه نتيجه آن كاهش ميزان مرگ و مير كودكان است.

سالاري با بيان اينكه پوشش واكسيناسيون در كشورمان قابل مقايسه با اغلب كشورهاي جهان نيست تاكيد كرد: با توجه به وضعيت موجود موفقيت ايران در افزايش پوشش واكسيناسيون و ايمن سازي كودكان بيش از ميانگين جهاني و حتي بيشتر از اغلب كشورهاي توسعه يافته و صنعتي است.

وي خاطر نشان كرد: پوشش واكسيناسيون بر عليه بيماري هاي واگير دار هدف در سال 1363 حدود 20 درصد بوده كه در سال 1380 و پس از آن به بالاي 95 رسيده است كه اين ميزان ايمن سازي كه در حال حاضر بيشتر نيز شده است در كمتر كشوري ديده مي شود./ع2

برچسب ها: پوشش ، واکسن ، بیماری ، کزاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار