در همایش کشوری بروسلوز عنوان میشود؛

معرفی درمان های تازه بروسلوز

در همایش کشوری بروسلوز به استراتژی کنترل و مهار بیماری درکشور، ارائه تحقیقات کاربردی انجام شده در زمینه بروسلوز در سطح جامعه، شناخت تازه های تشخیص و درمان بروسلوز پرداخته میشود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مردانی، دبیر علمی پنجمین همایش کشوری بروسلوز گفت: پنجمین همایش کشوری بروسلوز با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی کل کشور، معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت امور بهداشتی و  مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور  هفتم تا نهم مهرماه برگزار می شود.

وی  افزود:  حدود 10 سال قبل نخستین همایش کشوری توسط مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد که ره آورد آن تهیه استراتژی کنترل بیماری در اقصی نقاط کشور همراه با توجه خاص به بیماریابی در مناطق درگیر بود.

 مردانی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر توجه خاص به بیماریهای مشترک انسان و حیوان و از همه مهمتر نقش عمده این بیماری در عرصه نوپدیدی و باز پدیدی بیماریهای عفونی و استفاده از بروسلوز به عنوان سلاح بیولوژیک در عرصه بهداشت و درمان اهمیت برگزاری این گونه سمینارها را روشن تر می کند.

وی محورهای مورد بحث در این همایش  را استراتژی کنترل و مهار بیماری درکشور، ارائه تحقیقات کاربردی انجام شده در زمینه بروسلوز در سطح جامعه، شناخت تازه های تشخیص و درمان بروسلوز، یافتن راهکارهای عملی جهت پیشگیری از موارد ابتلا در ایران، تاکید بیشتر روی سیستم بیماریابی و گزارش دهی در کشور عنوان کرد و گفت: این همایش برای  متخصصان بیماریهای عفونی، داخلی، اطفال، پاتولوژي، جراحي مغز و اعصاب، ارتوپدي، اپیدمیولوژی، دامپزشکان، میکروبیولوژی بالینی، علوم آزمایشگاهی، ایمونولوژی، پزشکان عمومی، داروسازان، پرستاران، ماماهاو ... از امتیاز بازآموزی برخوردار است.

 مردانی آخرین مهلت ارسال مقاله را پنجم مهرماه 92 عنوان کرد و افزود:  این همایش دارای 16 امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف میباشد و علاقه مندان می توانند حداکثر تا پنجم مهرماه مقالات خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی  fifthnicb@yahoo.com  ارسال کنند.

گفتنی است پنجمین همایش کشوری بروسلوز هفتم تا نهم آبان ماه در مرکز همایشهای بین المللی امام خمینی (ره ) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود . علاقه مندان برای  شرکت در این همایش باید ضمن مراجعه به سايت آموزش مداوم به آدرسwww.ircme.ir ثبت نام اولیه در این برنامه آموزشی با کد برنامه: 26995 را انجام دهند و ثبت نام نهايي نیز در محل برگزاري همایش صورت خواهد گرفت.

علاقه مندان به منطور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مرکز به آدرسhttp://idtmrc.sbmu.ac.ir  مراجعه کرده یا با دبیرخانه همایش به شماره  8-22439963 تماس حاصل کنند./ح

برچسب ها: بروسلوز ، درمان ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار