در حاشيه هاي پزشکي خبرنگار باشگاه خبرنگاران به عنوان يک پزشک به تبليغات پرداخت و شنگول و منگول، حيوانات ترا ريخته نوه دار شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سلامي، خبرنگار حاشيه هاي پزشکي خود را به عنوان يک متخصص معرفي کرد و با يک مجله تماس گرفت و خود را به عنوان يک پزشک عمومي در زمينه درمان ليپوساکشن ،چاقي و ليپو ليزر کارمعرفي کرد که مسئول مجله گفت: پروانه مطب نياز نيست و فقط کد نظام و شماره نظام پزشکي براي تبليغات نياز است.

در همين زمينه مقيمي رئيس اداره نظارت بر تبليغات نظام پزشکي اظهار داشت: هر پزشک، هر درمانگاهي و هر موسسه درماني يا شخص حقوقي يا حقيقي قبل از اين که خدماتشان را به مردم ارائه دهند، بايد از سازمان نظام پزشکي مجوز بگيرند.

خبرنگار حاشيه هاي پزشکي به همراه بازرسين دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي به آن آدرس مراجعه کردند، اما‌ جراحي که در اين مجله تبليغ‌کرده بود،چند کوچه بالاتر از اين مکان در يک مرکز ديگر فعاليت مي کرد،بازرسين دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي هم مدارک و مجوزهاي لازم را از اين دکتر خواستند، اما آقاي دکتر هم هيج مجوزي را براي تبليغ اين موسسه ارائه نکرد و حاضر نشد با بازرسين به آن موسسه مراجعه کند .

کامران منش، بازرس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي به خبرنگار حاشيه هاي پزشکي تاکيد کرد: متاسفانه مسئولين اين مرکز که يک متخصص بيهوشي و يک جراح عمومي هستند، هيچ همکاري با بازرسان دانشگاه نداشتند و مجبور هستيم از طريق مرجع فضايي پيگيري کنيم که در ادامه به سراغ مديران مجله اي رفتيم که اين تبليغ را کرده بودند، مدير اين مجله با اشاره به تبليغات افزود: ديروز از سازمان استعلام گرفتيم، اين پزشک شش ماه است که مجوزش باطل شده و مسئول تبليغات بايد صبر مي کرد تا مجوز جديدش صادر شود بعد تبليغ شود.

مسئول مجله در اين زمينه ادامه مي دهد: از اين نوع اتفاقات خيلي کم پيش مي آيد، که خبرنگار حاشيه هاي پزشکي خود را به عنوان يک پزشک معرفي مي کند.

مقيمي، مسئول تبليغات نظام پزشکي با اشاره به عدم برخورد وزارت ارشاد در اين زمينه مي گويد: با وزارت ارشاد هم در زمينه بيشترين تخلف مکاتبه داشتيم که مربوط به پيک برتر است و درخواست داريم آنها را به دادگاه معرفي کنند، زيرا آنها با تبليغ غير مجاز تقلب مي کنند و براي اين که مردم را راضي نگه دارند، گوشه تبليغات شماره نظام پزشکي را مي نويسند ، يعني جعل شماره نظام پزشکي و از اين بابت از وزارت ارشاد شکايت داريم که چرا با مجلاتي که تقلب مي کنند برخورد نمي شود؟

در اين راستا نامه اي به سازمان بازرسي کل کشور ارسال کرديم، که همچنان زورمان به نشريات نمي رسد و در بحث وزارتي ما دخالت مي کنند و وزارت ارشاد ملزمشان نکرده که مجوز نظام پزشکي را اخذ کنند.

محسني از مسئولين پيک برتر به خبرنگار حاشيه هاي پزشکي قول داد ؛که با دکتر مقيمي نشستي را برگزار کند و مطابق با قوانين و شرايط آنها، ادامه مسير دهد.

*راه اندازي خط توليد انسولين

کيوان، رئيس اداره کل تجهيزات پزشکي ادامه داد: با راه اندازي دو خط توليد سرنگ انسولين نيازي به واردات سرنگ انسولين نداريم.

وي افزود: 45 روز از طرح موضوع و نخستين پاسخ ما به موسسه استاندارد مي گذرد ولي در حال حاضر، هيچ گونه نمونه اي از سرنگ هايي که ادعا کرده بودند آلوده است، دريافت نکرديم و اين شايعه کذب بوده و خدا را شکر مي کنم که چنين اتفاقي براي کالاهاي وارداتي نيفتاده است و مجوز واردات سرنگ در سال 92 داده نشده است . مسئولين بيمارستان کلاردشت مي گويند که اين بيمارستان مجهز به سونوگرافي و راديولو‍ژي هست اما نيرويي نيست که از اين تجهيزات استفاده کنيم

*سونوگرافي بدون متخصص

مسئولين بيمارستان کلاردشت مي گويند :بهترين دستگاه راديولو‍ژي و دستگاه سونوگرافي را داريم، اما متاسفانه متخصص راديولوژي که از مجرا سونوگرافي انجام دهد، و به متخصصان ديگر گزارش دهد و مشکل بيمار را تشخيص دهد،از افتتاح بيمارستان تا به حال اختصاص داده نشده است، همچنين متخصصان به دليل مشکل مالي در اين بيمارستان حضور پيدا نمي کنند و بستگي به وضعيت، بيمار را براي درمان به چالوس اعزام مي کنيم که در همين زمينه بيماري اظهار داشت : 20 روز پيش در بيمارستان بستري بودم و به دليل کمبود امکانات به تهران اعزام شدم که هزينه آمبولانس 650 تومان شد.

*شنگول و منگول نوه دار شدند

رئيس پژوهشگاه رويان اصفهان يادآور شد: شنگول و منگول، حيوانات ترا ريخته نوه دار شدند.

نصر اصفهاني،رئيس پژوهشگاه رويان اصفهان به خبرنگار حاشيه هاي پزشکي گفت: نسل سوم آنها تکثير شد و با افزايش تعداد، ميزان حجم شيري که در آن دارو هست به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد، هرچه نسل آنها زياد شود، بهتر است.


برچسب ها: پزشک ، بیهوشی ، تبلیغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار