مهمتری حاشیه پزشکی این هفته تخت های بلا استفاده بخش پس از پیوند بود که توسط خیرین تهیه شده بود اما بلا استفاده مانده بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، یکی از موضوعاتی که چند وقت است پیگیری می شود، بحث یارانه ی دارویی بود که قرار بود به حساب بیماران خاص واریز شود، خبرنگار حاشیه های پزشکی با یکی از بانکها تماس گرفت و گفت لیست بیماران خاص تامین اجتماعی را برای شما ارسال کردم و طبق این لیست یارانه را به حساب بیماران واریز کردیم و در تماسی که با چند نفر گرفته شد، گفتند که یارانه دارو به حساب آنها واریز شده است.

بعضی از افراد هم گفتند هزینه دارو 12 میلیون تومان بوده که فقط یک میلیون به حساب واریز شده است.

فیروز فر، مشاور ورزیر بهداشت گفت: اگر شخصی مبلغی پرداخت کرده ، برای این شخص مبلغ کم واریز شده باید اسناد دارویی اش را به بیمه ای که با آن قرار داد دارد مراحعه کرده به بیمه ی مربوطه بدهد و بیمه موظف است لیست اصلاح شده را به ما برگرداند.

خبرنگار حاشیه پزشکی گفت چرا برای بقیه مبلغ را واریز نکردند؟زیرا بانک های دیگر هم شماره حساب دارند؟
سهامی، رئیس اداره ذیحسابی وزارت بهداشت افرود: بانک هایی مثل بانک پارسیان ، بانک کشاورزی کلا چک وزارت بهداشت را قبول نکرده، بانک ملی هم پول را گرفته اما فایل را برگردانده، بانک سپه کلا چک را دریافت نکرده و گفته است که وزارت بهداشت باید برود و با جایی قرارداد ببندد.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به صحبت های رئیس اداره ذیحسابی وزارت بهداشت ادامه داد: ناچار هستیم وزیر بهداشت از جلسه هیئت دولت خارج شود و سپس به وی بگوییم تا با مدیر عامل بانک ها صحبت کند و از آنها خواهش کند یارانه بیماران دارویی را به حساب بیماران خاص واریز کند.

*کمبود مکان برای انتقال خون

در چند روزگذشته، خبرنگار حاشیه پزشکی به پایگاه انتقال خون استان تهران مراجعه کرده بود و شاهد استقبال بی نظیر مردم برای اهدای خون بود به طوری که مسئولین انتقال خون این پایگاه به دلیل حجم مراجعه زیاد مجبور به راه اندازی مرکز انتقال خون در یکی از طبقه های زیرزمین این مرکز شده بودند که یکی از مسئولین پایگاه انتقال خون اظهار داشت: در شب های قدر مراجعه
به این پایگاه زیاد است.

همچنین یکی از مراجعین در پاسخ به عدم مراجعه به پایگاه های دیگر ادامه داد: همیشه به پایگاه آزادی مراجعه می کردم اما به دلیل بسته بودن این پایگاه، به مرکز انتقال خون مراجعه کردم.

پس از این صحبت، خبرنگار حاشیه های پزشکی به مرکز انتقال خون آزادی مراجعه کرده بود که پایگاه انتقال خون آزادی تعطیل بود و پایگاه خون دیگر در صادقیه در همان شب تعطیل بود.

نکته جالب این بود که ساعت کار پایگاه انتقال خون آزادی ساعت 9 الی 15 اعلام شده بود، همچنین مسئولین انتقال خون، بهترین زمان اهدای خون را ساعت اولیه افطار اعلام کردند.

*تخت های بلا استفاده در بیمارستان شریعتی

رئیس بیمارستان شریعتی گفت: نزدیک به 400 نفر از بیماران سرطانی در لیست پیوند مغز و استخوان قرار دارند.

احمدرضا سروش، رئیس بیمارستان شریعتی اضافه کرد : بیماران پس از پیوند نیاز به یکسری تخت های ویژه دارند اما تخت های بیمارستان شریعتی جوابگوی این تعداد بیمار نیست.

وی اظهار داشت: به به دلیل عدم تامین نیروی پرستاری، بخشی که برای بیماران پس از پیوند در نظر گرفته شده ناتمام رها شده است.

خبرنگار حاشیه های علمی در خصوص تخت های بلا استفاده پرسید که رئیس بیمارستان شریعتی یادآور شد: وقتی بلا استفاده بماند خاک می خورد و خواست که دعا کند تا هرچه زودتر پرستارهای این بخش استخدام شوند تا بتوان هرچه زودتر از این بخش بهره برداری کرد.

*درمان بیماران سرطانی بدون بودجه!

سروش خاطر نشان کرد: مسئولین وزارت بهداشت بیماران سرطانی را به همراه یک نامه بیمارستان شریعتی می فرستند و از آنها می خواهند تا هزینه ها را تخفیف داده یا رایگان حساب کنند اما بودجه ای به این بیمارستان اختصاص ندادند.

رئیس بیمارستان شریعتی اضافه کرد: وقتی بیمارستان نتواند هزینه های مربوط به هزینه هایی که آنها ( وزارت بهداشت) مکلف و متعهد به پرداخت آن شده اند به موقع دریافت کند، سرگرداني آن نصیب بیمار می شود چون بیمارستان قادر به ارائه خدمت نیست.

*راه اندازی "پت اسکن"

وی با اشاره به دستگاه "پت اسکن" برای تشخیص انواع بیماری های سرطانی ادامه داد: تا پیش از راه اندازی این دستگاه بیماران سرطانی مجبور به سفر به خارج از کشور برای تشخیص این بیماری ها بودند، هنچنین تورهای درمانی برای سفر به کشور ترکیه و دبی سازماندهی شده بودند.

سروش با اشاره به درمان با "پت اسکن" در خارج از کشور ادامه داد: هزینه های بیماران در خارج از کشور دو هزار الی دو هزار و پانصد دلار بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار