رئيس هيئت پزشکي ورزشي کرمان گفت: بیشتر افرادی که ورزش سنگین انجام می دهند در آستانه نارسایی قلبی قرار می گیرند.

حسین جمالیزاده به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: طبق تحقیقات انجام شده، میزان ورزشی که قلب قادر به تحمل آن است حد و اندازه مشخصی دارد، و افرادی که ورزش های استقامتی انجام می دهند ممکن است خود را در آستانه نارسایی قلبی قرار دهند.  
 
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان ادامه داد: این موضوع ناشی از استهلاک فیزیکی ناشی از انجام سال ها تمرین سخت بدنی است که باعث می شود ماهیچه قلب ضعیف شود و ورزشکار در معرض ابتلا به یک مشکل نادر اما بالقوه کشنده به نام بی نظمی بطنی قرار می دهد.  
 
جمالیزاده افزود: بی نظمی یا آرتیمی بطنی باعث نامنظم شدن ضربان قلب می شود. طبق تحقیقات پرفسور (هاینی هایدبوشل) متخصص قلب در بیمارستان دانشگاهی گاستوبزبرگ در بلژیک، میزان ورزشی که قلب قادر به تحمل آن است، حد  دارد و ورزشکاران حرفه ای سطح بالا مانند دوچرخه سوارانی  که رقابت های مطرح رکاب می زنند، به شدت مستعد ابتلا به بی نظمی بطنی هستند اما با یک تحقیق مشخص کرد که آیا وراثت در این مشکل موثر است و یا با فقط ورزش بیش از حد باعث بروز نارسایی قلبی می شود.  
 
طبق مطالعه ای که برروی عملکرد قلب یک گروه متشکل از 22 ورزشکار مبتلا به بی نظمی بطنی با عملکرد قلب 15 ورزشکار سالم و 10 نفر از افراد عادی که ورزشکار نبودند انجام شد و در نهایت مشخص شد تنش های فیزیکی ناشی از انجام ورزش های استقامتی شدید و در سطح بالا می تواند به بطن راست قلب صدمه بزند و ریتم و ضربان عادی قلب را بر هم می زند.  
 
وی گفت: انجام همیشگی ورزش های استقامتی به ویژه در ورزشکاران مذکر جوان می تواند به اختلالات قلبی منجر شود، هر چند این وضعیت به ندرت پیش می آید، اما ورزشکاران باید هنگام ورزش مراقب علائمی مانند تنگی ناگهانی تنفس باشند و به دنبال انجام آزمایش های مناسب بروند.  
 
جمالیزاده در پایان تاکید کرد: این نوع آسیب قلبی احتمال جبران ناپذیر است و در صورت تشخیص مثبت پایان دادن به ورزش حرفه ای ضروری است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار