پژوهشگران به تازگي موفق به شناسايي عملكرد مغز هنگامي كه افراد در حال بيان مشكلات خود و به اصطلاح درد دل با ديگرانند، شده اند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، دانشمندان دريافته اند وقتي افراد در حال درد دل كردن هستند، مغز آن ها نمي توانند تفاوتي بين اينكه افرادي كه فرد دارد با آنها صحبت مي كند، قائل شود.

گفتني است، در اين حالت مغز تفاوتي بين خانواده، دوستان، غريبه و آشنا قائل نمي شود و در نتيجه به دليل اينكه نمي تواند محدوده هاي امنيتي و حريم هاي خصوصي و حرفهايي كه نبايستي گفت را مديريت كند، فرد دچار مشكل مي شود و اغلب اوقات حرفهايي را كه نمي خواسته بزند، به زبان مي آورد.

بررسي ها نشان مي دهند، پزشكان درستي اين فرضيه را با آزمايش بر روي 22 فرد از طريق عكسبرداري MRI انجام دادند و دريافتند كه در هنگام بيان مشكلات و صحبت بين اين افراد و افراد غريب، دوست يا آشنا هيچ تفاوت خاصي بر نحوه عملكرد و يا فعال يا غيرفعال شدن بخش هايي از مغز ديده نمي شود.

پزشكان توصيه مي كنند، افراد تنها با كساني كه مي شناسند و به آن ها اعتماد دارند درد دل كنند، علت اصلي اين موضوع قسمت خاصي از مغز در بخش قدامي به نام اينسول است كه مسئول پاسخ به محرك هاي خارجي براي فرد است و در هنگام درد دل كردن اين بخش غيرفعال مي شود و در نتيجه نمي تواند تمايز بين گفته ها و ناگفته ها پيدا كند./ع2

برچسب ها: مغز ، درد ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
Zarlashtsadat
۱۹:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
عشق
آخرین اخبار