سفارت كوبا در تهران به مناسبت پانزدهمین سالگرد حبس ناعادلانه 5 مبارز ضد تروريستي كوبا توسط دفتر تحقيقات فدرال متحده آمريكا بيانيه‌اي صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفارت كوبا در تهران به مناسبت پانزدهمین سالگرد حبس ناعادلانه 5 مبارز ضد تروريستي كوبا توسط دفتر تحقيقات فدرال متحده آمريكا بيانيه‌اي را منتشر كرد.

متن اين بيانيه‌ به شرح ذیل است:

دوستان گرامي

دوازده سپتامبر 15 سالگرد حبس ناعادلانه 5 كوبايي كه توسط دفتر تحقيقات فدرال به جرم ارتكاب به جاسوسي و توطئه عليه دولت ايالات متحده آمريكا و ديگر اتهامات مشابه دستگير شدند پايان مي‌پذيرد. كوبا به صورت اضطراري نشست جهاني را در راستاي آزادسازي اين 5 نفر با شعار" 15 سال كافي است" برگزار كرده است.

خراردو هرناندز، رامون لابانينو، آنتونيو گررو، فرناندو گنزالس و رنه گنزالس عليه دولت ايالت متحده آمريكا اقدامي ننمودند آن‌ها وارد ميامي، فلوريدا شده تا فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي مستقر در آن‌جا را كه از طراحي حمله به كشور ما باز نايستادند كنترل نمايند. هدف اين پنج نفر كوبايي به سادگي حفاظت ملت كوبا از تروريسم بود.

روند انجام گرفته در سال 1988 عليه اين 5 نفر ناعادلانه و دست‌كاري بوده است. اين 5 نفر قرباني مجازات‌‌هاي بيش حد مشخص شده‌اي بودند كه سياست و سنگدلي عليه آنان نشان مي‌دهند؛ دولت ايالت متحده آمريكا نخواسته است به دادخواه آنان پاسخ دهد چراكه ممكن بود كوشش عمليات غير قانوني چه به خبرنگاران و رسانه‌هاي ارتباطي براي انجام كمپين نفرت و تهديد برنامه‌ريزي، هدايت و پرداخته شده بود و منجر به فساد دادگاه تحميل حكم گرديد افشا گردد.

رنه گنزالس از دو سال پيش آزاد شده با اينكه فقط به او اين اجازه داده شده بود كه به كوبا در ماه مي 2013 بازگردد چهره او امروز نبردي جديد را هدايت مي‌كند تا با 4 هم‌رمزش با عدالت رفتار شود؛ موضوع وخيم‌تر اين است كه خراردو هرناندز، محكوم به دو بار حبس ابد به دليل "توطئه به جهت ارتكاب به قتل" شده است؛ مدارك صادره دال بر بيگناهي وي مي‌باشد.

وكلايي كه به اين امر مي‌پردازند درخواست عفو رياست جمهوري را از رئيس جمهور باراك اوباما نموده‌اند رئيس جمهوري ايالات متحده آمريكا داراي امتيازات كافي جهت اعمال عفو رياست جمهوري مي‌باشد كه به اين انسان‌ها اين اجازه را مي‌دهد تا به كشور خود و آغوش خانواده بازگردند.

سناريوي فعلي راه حل ديگري را باقي نگذاشته مگر همبستگي جهاني جهت اطلاع رساني به ايالات متحده آمريكا؛ هنوز هم اكثريت مردم آمريكاي شمالي نسبت به اين واقعيت بي اعتنا بوده و براي اطلاع رساني به اذهان عمومي ضروري است كه نفر به نفر جهت شكستن ديوار سكوت تحميلي به اين جريان اقدام گردد.

خير مقدم به تمامي افراد كه با حسن نيت تمايل به كمك و تشديد فعاليت آزادسازي اين 5 نفر و بازگرداندن آنان به خانه را دارند با تشكر فراوان از انجمن دوستي ايران- كوبا، خانه آمريكاي لاتين HOLA، گروه پارلماني دوستي با كوبا، مجلس شوراي اسلامي و مطبوعات جمهوري اسلامي ايران كه اين اجازه را به ما دادند كه تا صدايمان را تقويت كنيم.

15 سال يك رسوايي است.

آزادي براي 5 نفر.

تهران 5 سپتامبر 2013 (14 شهريور 1392)

انتهای پیام/

برچسب ها: کمپین ، کوبا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار